رزمایش‌ بیت المقدس هر سال برای آمادگی نیروهای مردمی، بسیجی، مسؤولان و به نوعی همه آحاد جامعه است تا در مواقع لزوم بتوانند دست در دست هم از ارزش‌های نظام دفاع کنند.
کد خبر: ۸۷۶۸۲۷۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمودآباد در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های رزمایش دفاع از کوی و برزن در این شهر پرداخت و افزود: این رزمایش با هدف آشنایی نیروهای بسیجی و عامه مردم در مقابل هرگونه فعالیت‌های دشمن از سوی کشورهای همسایه است تا بتوانند در روز مبادا از طریق ساحل حمله دشمن را خنثی کنند.

سیدتقی کیا اظهار کرد: رزمایش الی‌بیت‌المقدس در دو مرحله دفاع از کوی و برزن و دفاع از ساحل در ششم و هفتم آبان و 13 و 14 آبان به صورت استانی برگزار می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در رزمایش دفاع از کوی و برزن سه گردان بیت‌المقدس حوزه حضرت موسی (ع) سرخ‌رود و حضرت نوح(ع) محمودآباد و حضرت ابراهیم گالش‌پل با توجه به تجربه سال‌های گذشته در 13 و 14 آبان این رزمایش را برگزار می‌کنند.

کیا با اشاره به اهمیت آموزش و تقویت توان نظامی و دفاعی نیروهای بسیجی، ادامه داد: به طور متوسط هر ساله چهار بار دوره آموزشی ویژه نیروهای عضو گردان در قالب تست آمادگی جسمانی و تیراندازی و مدیریت بحران و آموزش و سازماندهی به شکل کلاس‌های هشت و 24 ساعته برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری این دسته از رزمایش‌های نظامی سبب حفظ انسجام و تقویت بنیه دفاعی در نیروهای بسیجی و مردم عادی می‌شود و امروز بر همه واجب است که هوشیارانه در کشور گام بردارند و از تحرکات دشمن خارجی و داخلی غافل نشوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمودآباد در پایان گفت: این رزمایش‌ها صرفاً هر سال برای آمادگی نیروهای مردمی، بسیجی، مسؤولان و به نوعی همه آحاد جامعه است تا در مواقع لزوم بتوانند دست در دست هم از ارزش‌های نظام دفاع کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها