حسینی‌بوشهری با بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین باید به امام حسین (ع) شناخت پیدا کنیم، عنوان کرد: باید دلبسته و وابسته به اهل بیت(ع) باشیم و دوستی با دوستان اهل‌بیت(ع) و دشمنی با دشمنان اهل بیت(ع) را سرلوحه خود قرار دهیم.
کد خبر: ۸۷۶۸۲۷۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه قم بیان کرد: امروز جوانان مومن و انقلابی ایران اسلامی پیامبر گرامی اسلام را نمی‌بینند اما هرزمانی خطر تخریب بارگاه ائمه را حس کنند در صحنه‌های نبرد حضور پیدا می‌کنند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در اجتماع بزرگ مدافعان حرم و عزاداری دهه سوم ماه محرم در مصلای امام خمینی (ره) مرکز مازندران، اظهار کرد: مسیری که ائمه و امام معصوم برای ما تعیین کردند را باید پیروی کنیم تا به سر منزل مقصود برسیم.

وی بهترین راه زندگی را پیروی از دستورات خداوند در قرآن کریم دانست و افزود: اساس اسلام ولایت‌پذیری و محبت به اهل بیت است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه بعضی‌ها کینه به اهل‌بیت دارند، عنوان کرد: عده‌ای روزی گنبد امامان معصوم را تهدید به تخریب میکنند که از اسلام بهره‌ای نبرده‌اند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه پایه و اساس اسلام محبت بر ائمه و اهل بیت است، تصریح کرد: کسانی که رابطه عاطفی با اهل بیت ندارند بویی از اسلام نبرده‌اند.

وی یکی از راه‌های خارج شدن از مشکلات وانفسای جامعه را محبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) و محبت به اهل‌بیت(ع) دانست و اضافه کرد: پذیرش ولایت پیامبر یکی از راه‌های معرفت و شناخت است.

حسینی‌بوشهری با انتقاد از تخریب‌کنندگان و توهین‌کنندگان به جایگاه مدافعان حرم، گفت: اگر حس ملی‌گرایی ندارید دست‌کم اظهارنظرهای غیرواقع نداشته باشید.

وی با بیان اینکه اگر امروز ما در سوریه نبودیم باید در کنار مرزهای خود با تکفیری‌ها و داعش می‌جنگیدیم، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم در مقام عمل اهل‌بیت (ع) را شناختند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعضی مواقع از مسائل دینی و احکام شرعی فاصله می‌گیریم، افزود: روحانیون و علما بیشتر به مسائل شرعی در جمع مردم و جوانان بپردازند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین قصد ما فقط نباید برای پیاده‌روی باشد بلکه باید نسبت به امام حسین (ع) شناخت پیدا کنیم، عنوان کرد: باید دلبسته و وابسته به اهل بیت باشیم و دوستی با دوستان اهل‌بیت و دشمنی با دشمنان اهل بیت را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروزه جوانان مسائل ورزشی در دورترین نقطه جهان را پیگیری می‌کنند اما اطلاعاتی از زندگی ائمه و امامان معصوم ندارند، گفت: جوانان در زندگی امامان معصوم تأمل و تدبر کنند و زندگی آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها