فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از برگزاری یادواره شهدای اطلاعات شمالغرب کشور با حضور استان کردستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۱۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری یادواره شهدای اطلاعات سپاه بیت المقدس در سنندج اظهار داشت: یادواره شهدای اطلاعات شمالغرب کشور با حضور دو استان کردستان و آذرباجان غربی دهم آبانماه با محوریت ارومیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به برگزاری یادواره شهدای اطلاعات به صورت منطقه ای و سپس کشوری دو استان کردستان و آذربایجان غربی یادواره شهدای اطلاعات خود را به صورت مشترک در روز دهم آبانماه با عنوان یادواره شهدای شمالغرب برگزار می نمایند و یاد و خاطره شهدای اطلاعات سپاه بیت المقدس کردستان گرامی داشته می شود.

وی ادامه داد: نخستین کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد اردیبهشت ماه سال گذشته با مرکزیت سنندج که اقدام بسیار خوب فرهنگی در راستای معرفی شهدا و فرهنگ شهادت بود که استان کردستان و استان های همجوار از آن بهره مند شدند، برگزار شد و همچنین طی سال 97 کنگره شهدای استان برگزار می شود که در فاصله برگزاری این دو کنگره بزرگ یادواره شهدای منطقه ای استانی و شهرستانی بسیاری از جمله کنگره شهدای اطلاعات سپاه انجام می شود.

فرمانده سپاه کردستان گفت: در آینده نیز مجموعه یادوراه شهدای اطلاعات سپاه برگزار شده به صورت منطقه ای تبدیل به کنگره شهدای اطلاعات کشور می شود.

وی با اشاره به وجود 52 شهید اطلاعات سپاه در استان کردستان خاطر نشان کرد: در یادواره شهدای منطقه شمالغرب کشور؛ 52 خانواده شهید اطلاعات کردستان، مسئولین، روحانیون حضور خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این یادواره را بیان رشادتها و دلیری های فرزندان غیور ملت در دفاع از تمامیت ارضی کشور و ایجاد آرامش و امنیت عنوان کرد.

وی اظهار کرد:در استان کردستان 52 شهید بومی اطلاعات داریم که بیشترین زمان خدمت خود را در اطلاعات فعالیت کرده‌اند.

سردار رجبی در ادامه جانمایی یادمان شهدای اطلاعات در شهر سنندج، تشکیل ستاد یادواره، سرکشی از خانواده های شهدای اطلاعات، تدوین 3 عنوان کتاب برای شهدای اطلاعات، تدوین 3 عنوان فیلم مستند برای شهدای شاخص، فضاسازی محیطی و تبلیغی از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای برگزاری این یادواره شهرستانی، مشارکت در ساخت کلیپ، انتشار سه شماره نشریه یاوران امام و برپایی نمایشگاه در ارومیه را از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای برگزاری این یادواره بیان کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در پایان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین یادواره های شهدا نگاهی اثرگذار در انتقال مفاهیم و ارزشها و بازگو کننده رشادتهای گذشته به نسل حاضر باشیم.

لازم به ذکر است چهارمین یادواره شهدای اطلاعات شمال غرب شامل شهدای آذربایجان غربی و استان کردستان روز 10 آبان ماه در حسینیه ثار الله ارومیه برگزار می شود.

ارسال نظرات