خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار حسین یارمحمدی در حاشیه رزمایش پدافندغیرعامل هنرستان شریعت شاهرود گفت: پدافندغیرعامل نوعی سرمایه گذاری برای حوادث و خطرات احتمالی در آینده است.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۲۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رزمایش پدافندغیرعامل با حضور دانش آموزان و مسئولین سپاه و آموزش و پرورش و همکاری هلال احمر و آتش نشانی و بهداری سپاه در هنرستان دخترانه شریعت شاهرود برگزار شد.

در این رزمایش حادثه ای فرضی رخ داد و در ادامه نیروهای امدادی و آتشنشانی وارد عمل شدند و به مصدومان و خاموش کردن آتش پرداختند.

در حاشیه این رزمایش حسین یارمحمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود اظهار کرد: برنامه آموزشی و رزمایش پدافندغیرعامل دانش آموزی با هدف ایجاد آمادگی و ارتقاء سطح دانش آموزان در زمینه اصول پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی و نهادینه کردن پدافندغیرعامل در بین دانش آموزان اجرا شده است.

وی افزود: این رزمایش با همکاری حوزه های بسیج دانش آموزی ایمان و کوثر و آموزش و پرورش و هلال احمد و آتشنشانی در مدارس شریعت و هفتم تیر دخترانه و رسول اکرم(ص) پسرانه اجرا شده است.

یارمحمدی خاطر نشان کرد: پدافندغیرعامل نوعی سرمایه گذاری برای حوادث و خطرات احتمالی است که شاید در آینده در منطقه رخ دهد ،لذا با اجرای تمرینات مختلف، باید آمادگی لازم جهت مقابله با اینگونه احتمالات را داشته باشیم که با اجرای این مانور دانش آموزان تا حدودی با پدافند غیرعامل آشنا شده و به صورت عملی آن را تمرین می کنند.

وی با اشاره به آموزش تئوری پدافندغیرعامل در مدارس گفت: قبل از اجرای رزمایش در طول هفته با حضور اساتیدی از هلال احمد و آتش نشانی و گردان امام حسین(ع) سپاه کلاس های آشنایی با پدافندغیرعامل برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها