طرح آبیاری تحت‌فشار 500 هکتاری منطقه خاتون بان در شهرستان دلفان با حضور رحمانی فضلی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۲۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از دلفان طرح آبیاری تحت‌فشار 500 هکتاری منطقه خاتون بان در شهرستان دلفان صبح امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، هیئت همراه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

فرشاد باباییرئیس جهاد کشاورزی دلفان  در حاشیه افتتاح شبکه طرح آبیاری تحت‌فشار 500 هکتاری منطقه خاتون بان  اظهار داشت: اجرای این طرح 250 نفر اشتغال به دنبال دارد و یکی از پروژه‌هایی است که در کشاورزی پایدار، اشتغال و اقتصاد منطقه مؤثر است.

وی  افزود: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات 8515 بوده که 85 درصد از آن توسط دولت و 15 درصد را کشاورز پرداخت می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی دلفان عنوان کرد: تجهیزاتی ازجمله پمپاژ و سیستم‌های برقی در سال 83 در این مکان نصب شد و در سال 93 انتقال آب به مزرعه انجام و مابقی تجهیزات طی یک سال اخیر راه‌اندازی شده و امروز این شبکه افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه 80 میلیارد ریال برای این شبکه آبیاری هزینه شده است بیان کرد: در شرایط دیم هکتاری یک‌تن تولید، در شرایط آبی هکتاری 50 تن متوسط تولید داشت والان که شبکه ایجادشده 25 هزار تن متوسط تولید دارد.

بابایی تصریح کرد: در راستای بحث اقتصاد مقاومتی در شهرستان دلفان در این منطقه 100 هکتار کلزا، 250 هکتار گندم و 150 هکتار محصولات پاییزه کشت می‌شود

حضور در همایش شوراهای اسلامی دهیاران و جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر کشور به استان لرستان و شهرستان دلفان است.
ارسال نظرات