در نشست خبری با اصحاب رسانه

تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در لرستان+تصاویر

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در لرستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۳۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،سرهنگ پاسدار سید زین العابدین حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تاکید بر اهمیت نقش نوجوانان و دانش آموزان در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار داشت: 55000هزار دانش آموز دانش آموزو نوجوان دوشادوش سایر اقشار ملت به دفعات مکرر به جبهه های جنگ اعزام می شدند که 36000هزار نفر از آنان شهید شدند و از این تعداد 907 شهید دانش آموزبه استان لرستان اختصاص دارد .

تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در لرستان+تصاویر

وی با بیان اینکه 2800 نفر جانبازو مجروح جنگی ازقشر دانش آموز داریم افزود: 2400آزاده نیز از قشر دانش آموز به انقلاب اسلامی تقدیم شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی حضور دانش آموران را بعد ازجنگ هم لازم و ضروری دانست و گفت: حضرت امام(ره) و حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) وقتی که این پرچم را به دست گرفتند برحضور جوانان و نوجوان و نیازبسیج دانش آموزی در مدارس تاکید داشتند .


تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در لرستان+تصاویر

حسینی افزود: در سال 75 قانون بسیج دانش آموزی به منظور توسعه و تقویت بسیج دانش آموزی در مدارس کشور تصویب و به عنوان روز بسیج دانش آموزی معرفی شد که بعد ها هفتم تا سیزده آبان ماه به نام هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه در این هفته برنامه هایی را به صورت عمومی و اختصاصی در مدارس شهرستان ها برگزار خواهیم کرد گفت:بازدید سازماندهی شده دانش آموزان بسیجی از مجموعه ونمایشگاه های استکبار ستیزی ، نشریه دیواری با موضوع دانش آموزانقلابی ، استکبار ستیزی و اقتصاد مقاومتی در مدارس به صورت موضوعات انشایی و همچنین نشریات دیواری که توسط خود دانش آموزان طراحی می شود، ایجاد موج استکبار ستیزی و ترویج اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی ،نشست حلقه های معرفتی و بصیرتی در این طرح به عنوان شجره طبیه صالحین از جمله برنامه های این هفته بسیج دانش آموزی است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی اظهار داشت: فردا 7 آبان ماه برنامه میقات صالحین دانش آموزان در مصلا های سراسر استان برگزار می شود.

تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در لرستان+تصاویر

وی گفت: مسابقه مقاله نویسی با موضوع نقش دانش آموزان در اقتصاد مقاومتی و مراسم پدافند غیرعامل در تاریخ هشت آبان درمدارس استان برگزار می شود.

حسینی به برپایی نمایشگاه عملکرد فعالیت های بسیج دانش آموزی در سطح مدارس به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان جهت عضویت در این تشکیلات اشاره کرد و گفت: برنامه علمی آیه های تمدن و برنامه های علمی المپیاد و لیگ علمی نیز از جزء برنامه های این هفته است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی اظهار داشت: دانش آموزان به صورت تیمی در رشته های المپیادی شرکت می کنند و خوشبختانه در بین 21 کشور شرکت کننده در این مسابقات در چهار دوره دانش آموزان بروجرد رتبه سوم علمی را کسب کردند .

تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در لرستان+تصاویر

وی گفت:دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان مدافع حرم و دانش آمو زان ، تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی ،همایش استکبار ستیزی نسل چهارم دیدار دانش آموزان و نمایندگان نخبه علمی بسیج دانش آموزی با ائمه محترم جمعه و فرما نده هان سپاه استان ،شهرستان و نواحی برنامه هایی است که در روزهای پایانی هفته بسیج انجام خواهد شد.

حسینی افزود:همچنین جلسه هم اندیشی نخبگان علمی ،هنری و ورزشی بسیج دانش آموزی با مسئولان محترم سپاه و آموزش پرورش وهمچنین مسئولان شهرستانی و استانی برگزار خواهد شد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار