مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: همزمان با سراسر کشور ،نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس استان هرمزگان با شور و شکوه خاصی برگزار شد و بیش از 250هزار دانش آموز مدارس دخترانه و پسرانه در این انتخابات با یکدیگر به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۴۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،دانش هاشمی پور در حاشیه بازدید از دبیرستان دخترانه شاهد ناحیه یک بندرعباس افزود:نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در 3 هزار و 320 واحد آموزشی دوره های تحصیلی ابتدایی(پایه سوم تا ششم) و متوسطه اول و دوم استان برگزار شد و بیش از 250هزار دانش آموزفعال در این انتخابات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیتهای گروهی و مشورت در نظام اسلامی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی ما شوراها نماد مردم سالاری دینی هستند و یکی از صفات اهل ایمان نیز این است که در کارها با یکدیگرمشورت می کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت:با توجه به این مهم ، وزارت آموزش و پرورش بستر مشارکت دانش آموزان در فعالیت های گروهی و شورایی را در قالب انتخابات شورای دانش آموزی که دارای جایگاه مهمی در نظام تعلیم و تربیت هستند فراهم آورده است و با نظارت دقیق بر فرایند اجرایی می کوشد اهداف غایی و فلسفه وجودی شوراهای دانش آموزی به درستی محقق شود.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان تاکید کرد: شوراها فرصت مناسبی را برای تقویت مردم سالاری دینی فراهم می‌سازند و آغاز این حرکت از مدارس می تواند برای آینده کشور بسیار مفید و موثر باشد.

هاشمی پور با قدردانی از عوامل برگزار کننده این انتخابات تاکید کرد: شورای دانش‌آموزی بستر بسیار مناسبی برای آماده‌سازی نسل آینده ساز کشور برای مناصب تصمیم‌گیری کلیدی است که انتظار می‌رود مدیران مدارس  با بهره گیری حداکثری از این ظرفیت، در تقویت و تعالی این مهم بکوشند.
ارسال نظرات