آیت‌الله مکارم شیرازی:

صحیفه سجادیه کوهی از معرفت و عرفان اسلامی است

آیت‌الله مکارم شیرازی در ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) را باید با آن شجاعت و آن عمق معرفتی که در صحیفه سجادیه منعکس است، بشناسیم چراکه صحیفه سجادیه کوهی از معرفت و عرفان اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۴۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز با صدور پیامی به ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با محوریت صحیفه سجادیه در بندرعباس از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت: امیدوارم با برگزاری این کنگره با محوریت صحیفه سجادیه و با حضور دانشگاهیان و حوزوی‌ها و مردم و مسؤولان، باعث آشنایی بهتری با منش اهل بیت در جامعه شود.

وی افزود: امام سجاد(ع) را باید با آن شجاعت و آن عمق معرفتی که در صحیفه سجادیه منعکس است، بشناسیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: برخی از افراد به‌ واسطه تعبیرات بعضی از خطبا و مداحان، امام سجاد(ع) را به‌عنوان امام بیمار می‌شناسند، در حالی‌که بیماری آن حضرت در یک مقدار زمان محدودی بود و این تعبیر، امام بیمار، غلط است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: شجاعت یکی از ویژگی‌های بارز آن حضرت است و اگر می‌خواهیم به شجاعت امام سجاد(ع) پی ببریم باید به خطبه شامیه آن حضرت در آن مجلس مهم در بارگاه حکومت ظالمانه بنی‌امیه توجه داشته باشیم.

این مرجع تقلید اضافه کرد: گرچه در این جلسه حضور ندارم ولی روح و قلب من با شماست و امیدوارم سهمی از آن نیز نصیب بنده حقیر شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: امام سجاد(ع) با خواندن خطبه‌ای باعث سست شدن پایه‌های حکومت بنی‌امیه شد و صحیفه سجادیه ایشان کوهی از معرفت و عرفان اسلامی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار