امکانات و ایجاد زیرساخت در ورزش باید با تزریق یارانه با حمایت ویژه صورت گیرد و با عملیاتی شدن این کار دیگر نیازی به تزریق یارانه های بخش درمان نخواهد بود.
کد خبر: ۸۷۶۸۳۷۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه زنجان در نشست علمی با مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه تعامل مراکز علمی با ورزش در رویکرد علمی کردن ورزش بسیار موثر است. گفت: در دانشگاه زنجان زمینه و امکاناتی وجود دارد که می‌توان از آن در توسعه ورزش استان استفاده کرد همچنین از ظرفیت مردم نیز باید در طراحی ورزش همگانی بهره جست چرا که گروه‌های مردم نهاد توانایی ایجاد تحول را دارند.

خلیل جمشیدی با تاکید بر اینکه امکانات و ایجاد زیرساخت در ورزش باید با تزریق یارانه با حمایت ویژه صورت گیرد، افزود: با عملیاتی شدن این مهم دیگر نیازی به تزریق یارانه های بخش درمان نخواهد بود چون در جامعه امروز ما بی‌تحرکی و عدم ورزش و همچنین بکار بردن برخی مواد در زنجیره غذایی هزینه‌هایی درمانی را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید فرهنگ‌سازی و اقدام در ورزش از آموزش و پرورش آغاز شود گفت: دانشگاه ها در واقع محصول خود را از آموزش و پرورش دریافت می‌کند، چرا که آموزش در تمام ابعاد بویژه در ورزش باید از سنین پایه و زمان شادابی و رشد جسم و روح آغاز گردد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در این نشست بر آغاز فعالیت‌های ورزشی از دوره دانش آموزی فرد تاکید کرد و گفت: باید در مقطع شکل گیری شخصیت افراد ورزش را توسعه دهیم.

علیرضا بیگلری با اشاره به نقش مخرب و ویران کننده برخی مکمل‌های ورزشی افزود: هر ساله تعدادی از افراد به دلیل غفلت و استفاده از این مکمل‌ها، جان خود را از دست می‌دهند.

وی بر لزوم انجام کار حساب شده در ورزش تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یکی از 10 قطب برتر کشور شناخته شده که باید از این ظرفیت ،بهترین استفاده لازم را انجام داد.

بیگلری در ادامه کرد: در جامعه امروزی نباید ورزش را تنها در اهمیت شخصی فرد دید، بلکه باید از نقش ورزش در تحکیم روابط اجتماعی و ورزش خانوادگی نیز استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ما در ورزش تنها به سمت آثار فردی ورزش حرکت کرده‌ایم، ابراز کرد: در این بخش غفلت کرده و از نقش ورزش در تحکیم روابط خانوادگی استفاده لازم نشده است.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان بررسی مقوله و آسیب جدا بودن ورزش و دانشگاه از یکدیگر را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از ظرفیت و توانایی‌های دانشگاه و ورزش با هم در توسعه و گسترش این مهم استفاده شود.

یدا... رجایی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد زنجان بالاترین تعداد دانشجو در استان را دارد، افزود: دانشگاه آزاد واحد زنجان 9 هزار مترمربع فضای ورزشی دارد که همراه با فضای ورزشی دانشگاه آزاد ابهر، بیش از 20 هزار مترمربع فضای ورزشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 2 درصد بودجه دانشگاه به بخش ورزش اختصاص دارد، اظهار داشت: در فرهنگ توسعه و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی در جامعه با مشکل مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران باید در چگونگی تعامل و استفاده از ظرفیت علمی و همچنین ظرفیت متقابل ورزشی و ایجاد فرهنگ آن تلاش کنند.

همچنین درادامه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف علمی نیاز به یک جسم سالم است، گفت: پیشنهاد می‌شود این جلسات به صورت دوره‌ای برگزار و در همین راستا دانشگاه علمی کاربردی آمادگی برگزاری دومین جلسه علمی کردن ورزش را دارد.

رضا پیرایش با اشاره بر ضرورت تربیت مربیان در ورزش استان افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به همت مدیرکل ورزش و جوانان استان، مرکز آموزشی علمی کاربردی ورزش و جوانان را راه‌اندازی کرده و تربیت مربیان در رشته‌های مختلف در این مرکز انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با اشاره به اینکه در این مرکز چندین رشته در بخش کاردانی و کارشناسی و تربیت مربیان وجود دارد، تصریح کرد: باید با تدوین برنامه منسجم برای ورزش همگانی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، نسبت به همگانی کردن ورزش و اقبال عمومی اهتمام کرد

گفتنی است، نشست مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اساتید و رؤسای دانشگاه‌های استان زنجان در راستای علمی کردن ورزش در محل اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد.

ارسال نظرات