خبرهای داغ:
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در بحث غربالگری شنوایی سنجی در کل کشور هدف گذاری ما ۹۰ درصد بود که گلستان بالاتر از آمار کشوری یعنی ۹۳ درصد فعالیت داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۰۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از شبستان، انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، امروز در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: سه رویکرد به عنوان اساس کار در دولت تدبیر و امید مد نظر قرار گرفته است که بسیار مورد توجه است.

وی افزود: تلاش مداوم، مستمر و پایدار و پیشگیری از بروز آسیب ها و جلوگیری از معلولیت ها جزو اولین رویکر ما محسوب می شود که در این زمینه دستاوردهای خوبی نصیب کشور شده است.

محسنی بندپی اظهارداشت: در بحث غربالگری شنوایی سنجی در کل کشور هدف گذاری ما 90 درصد بود که گلستان بالاتر از آمار کشوری یعنی  93 درصد فعالیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال 94  تعداد یک میلیون و 550 هزار کودک در کشور متولد شدند از بین آنان یک میلیون و 66 هزار نفر را غربالگری کردیم و 3 هزار و 38 نفر را با عارضه های مختلف تشخیص داده شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بحث تنبلی چشم کودکان، گفت: از بین کودکان 3 تا 6 سال تعداد سه میلیون کودک غربالگری شدند که 16 هزار نفر آنان با عارضه تنبلی چشم مواجه بودند.

وی از ورود در بحث اختلالات ژنتیک برای اولین بار خبر داد و افزود: سالانه بین 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند که با غربالگری سعی کردیم کاهش چشمگیری داشته باشیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید استاندارد کردن خدمات است. 

وی اظهارداشت: رویکرد سوم ما استفاده از ظرفیت های ارزشمند جامعه است اگر 3 درصد از افراد جامعه ما معلول باشند نمی توان بار خدمات، مراقبت و نگهداری را بردوش دولت بگذاریم بلکه باید بستر ورود همکاری را فراهم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها