رحمانی فضلی عصر امروز در همایش شوراها و دهیاران استان لرستان در نورآباد لرستان از واگذاری 100 اختیار به استان ها خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۱۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،وزیر کشور در این همایش که با موضوع تببین نقش شورا و دهیاران در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برگزار شد؛ با اشاره به اینکه شوراها، دهیاران و بخشداران زحمت کش ترین مدیران در وزارت کشور هستند، گفت : مدیران این بخش، پرتلاش، کم توقع و بی ادعا هستند و بیشترین ارتباط را با زندگی روزمره مردم دارند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت بکار گیری دهیاران و بخشداران هنوز تعیین تکلیف نشده است، گفت: قانون جدید در این زمینه در حال اصلاح است و در کمیسیون کلان شهرها تصویب و در دولت در حال نهایی شدن است که با استفاده از این قانون می توان زمینه ثبات و پایداری و ارتقاء بخشداران و دهیاران را فراهم کرد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه در وزارت کشور و به همت رئیس جمهور در زمینه الگو کردن لرستان و دو استان دیگر در بحث اقتصاد مقاومتی اقدام شده است افزود : هدف رئیس جمهور برای الگو قرار دادن این استانها دربحث اقتصاد مقاومتی این بود که اگر در این سه استان پایلوت موفق عمل شود برای همه استان ها در حوزه اقتصاد مقاومتی وزیر معین انتخاب کرده و همه امور به وزرا واگذار می شود.
وی با اشاره به اینکه موضوع واگذاری اختیارات به استان ها در دستورکار قرار گرفته است، بیان داشت: با واگذاری این اختیارات به استان ها می توان با توجه به ظرفیت ها، توان، امکانات و منابع در حوزه استانی، خدماتی و منابع طبیعی گامی برای توسعه استان ها برداشت.
رحمانی فضلی با اشاره به بحث برنامه ریزی کلان و متمرکز در اداره کشور اشاره کرد و گفت: هیچکس به اندازه مردم استان ها برای استان خود دلسوز نیستند و مدیران این استان ها و حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن ها ظرفیت های هر استان را به خوبی می شناسند لذا می توانند زمینه ارتقاء سطح زندگی مردم را فراهم کنند.
وزیر کشوره بر لزوم برنامه ریزی منطقه ای در کشور تاکید کرد و افزود: هیچ کشوری با برنامه ریزی و مدیریت کلان به موفقیت نرسیده است زیرا برنامه ریزی متمرکز سوسیالیستی بوده و زمینه ارتقاء مناطق محروم از این طریق فراهم نمی شود و تنها حوزه های امنیتی، سیاست داخلی و خارجی و حوزه سیاست های پولی و مالی نیاز به نظام متمرکز دارند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه طرح شهرستان ویژه برای اولین بار در شهرستان «قلعه گنج» کرمان اجرا شده است، تصریح کرد: انتخاب این شهرستان الگوی موفقی بوده که باید در لرستان به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی نیز این طرح اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه در انتخاب شهرستان ویژه همه اختیارات از سوی وزارت کشور و استانداری به فرماندار شهرستان داده می شود، افزود: بنیاد مستضعفان نیز دستگاه معین شهرستان ویژه شناخته می شود.
وزیر کشور به راه اندازی صندوق حمایت از اشتغال و تولید در شهرستان های ویژه اشاره کرد و ادامه داد: مردم شهرستان ها به هر میزان که در این صندوق سپرده گذاری کنند به میزان 10 برابر بیشتر می توانند از آن برداشت کنند.
ارسال نظرات