خبرهای داغ:
آیت‌الله کعبی:

آیت‌الله مهدوی‌‌کنی به فعالیت فراحزبی روحانیت معتقد بود/ با محوریت روحانیت از ولایت پشتیبانی کنیم

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی به فعالیت فراحزبی روحانیت معتقد بود، گفت: روحانیت باید ضمن هدایت و پیشبرد نظام اسلامی، نصایح مشفقانه خود را نیز مطرح کند.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۲۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله عباس کعبی پیش از ظهر امروز در همایش فقه حکومتی و تجلیل از سه دهه تلاش‌های علمی مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی اسلام‌شناسی اصیل بودند که مکتب جامع فکری امام در نظر و عمل در ایشان نمود داشت.

وی با اشاره به اینکه در فقه حکومتی آیت‌الله مهدوی‌کنی، فقه از رفتار سیاسی برخوردار است، اضافه کرد: در این فقه که امروز به آن نیاز داریم باید رویکرد نظری و عملی را توامان بررسی کنیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ابعاد منشور اصولگرایی اضافه کرد: میراث فقه سیاسی و رفتاری آیت‌الله مهدوی‌کنی در این منشور منتشر شده و این منشور در کنار جنبه عملی و سیاسی، از جنبه نظری نیز برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی در برابر همه تهدید‌ها، آسیب‌ها و چالش‌های به وجود آمده از سوی دشمنان باید بدانیم که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی در منشور اصولگرایی عنوان کرده است که روحانیت در هر کجا با بصیرت و وحدت وارد شده نتیجه خوبی به دنبال داشته است.

آیت‌الله کعبی با تاکید بر اینکه باید امروز با پشتوانه ارزش‌ها و باورهای اسلامی و عزم اراده ملی با محوریت روحانیت از ولایت پشتیبانی کنیم، افزود: در این شرایط است که می‌توانیم نظام را حفظ کنیم و آیت‌الله مهدوی‌کنی نسبت به این مسئله مهم دغدغه داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت جهادی یکی از ابعاد فقه حکومتی است، گفت: تولید قدرت برای حفظ اسلام و مسلمانان در مقابله با دشمنان با پیروی از رهبری با کفایت، در دوران غیبت از مولفه‌های جهاد در اقامه دین به شمار می‌رود.

آیت‌الله کعبی یکی دیگر از ابعاد فقه سیاسی را پیوند عمیق امامت و امت برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که عده‌ای به اسم رهبری و ولایت در صحنه‌ها ورود دارند ولی هنگام عمل و اجرا، به تدابیر و اوامر رهبر معظم انقلاب بی‌توجهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی بر توجه به سرمایه‌های انسانی کارآمد تاکید داشته و نسبت به بهره‌گیری از افراد بدون تخصص انتقاد داشت، اضافه کرد: باید چتر جذب برای همه باز باشد ولی نیروهایی به کارگرفته شوند که کارآمد باشند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فعالیت افراد سکولار در مناصب بالای حکومتی به نظام لطمه‌های بسیاری وارد می‌کند، اظهار کرد: از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، ساده زیستی مسؤولان و حفظ بیت المال است.

وی با اشاره به مسئله حقوق‌های نجومی ادامه داد: در حالی که افراد با مدرک لیسانس و 15 سال سابقه کار یک تا 1.5 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند برخی از روسای شرکت‌ها تا 20 برابر حقوق دیگران، حقوق می‌گیرند و این شکاف طبقاتی با سیره امام علی(ع) منافات دارد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه نباید مسئله حقوق‌های ظالمانه فراموش شود، افزود: پرهیز از اشرافی‌گری و تجمل از مسائلی است که رهبری نسبت به آن حساس هستند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی به فعالیت فراحزبی روحانیت معتقد بود، گفت: روحانیت باید ضمن هدایت و پیشبرد نظام اسلامی، نصایح مشفقانه خود را نیز مطرح کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار