خبرهای داغ:
سردار جاویدان :متاسفانه به رغم تاکیدات دین مبین اسلام و صراحت قانون هنوز امر به معروف و نهی از منکر آنطور که باید در جامعه صورت نگرفته است
کد خبر: ۸۷۶۸۴۵۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ؛ سردار علی اکبر جاویدان،  در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در سپاه ناحیه گرگان برگزار شده بود، حوزه این فریضتین را بسیار ارزشمند شمرد و گفت: هیچ فریضه ای در اسلام بالاتر از امر به معروف و نهی از منکر نیست چرا که این دو بسترساز باقی فرایض هستند.

وی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب فراموش شده یاد کرد و افزود: امام(قدس سره) نظامی را پایه گذاری کردند که الهی است و وامدار حکومت های اسلامی از صدر اسلام تا کنون است پس از بعثت و پنج سال حکومت حضرت علی(ع) نظام اسلامی دیگری با این موضوعیت و قدرت نداشتیم نظامی که در چارچوب دین کامل و جامع و مبین اسلام حکومت می کند و برای همه چیز آداب تعریف شده ای دارد که امر به معروف و نهی از منکر و مسئول بودن مردم نسبت به یکدیگر از جمله آن است.

سردار جاویدان با اشاره به فرمایشی از امام راحل در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: این دو فریضه جایگاه اجتماعی نمی شناسد و در آن همه در هر جایگاهی نسبت به هم موظف به انجام وظیفه هستند، در اصل 8 قانون اساسی این نظام مقدس نیز آمده است که مردم نسبت به هم و مردم نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم وظیفه دارند نظارت همگانی داشته باشند که قانون امر به معروف و نهی از منکر نیز ناظر بر همین اصل تدوین و ابلاغ شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان تأکید کرد: متاسفانه به رغم تاکیدات دین مبین اسلام و صراحت قانون هنوز امر به معروف و نهی از منکر آنطور که باید در جامعه صورت نگرفته است، سند آن هم معضلات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و ... است که دل دلسوزان نظام را به درد آورده است.

وی متذکر شد: اگر امر به معروف و نهی از منکر بر اساس اصول اسلام و صراحت قانون در جامعه عملی شود دیگر شاهد دست درازی به بیت المال و دیگر انحرافات اخلاقی و معضلات اجتماعی نخواهیم بود.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: دشمن انقلاب اسلامی با اندیشه ها و مبانی نظام اسلامی مخالف است و در این راستا از هیچ دشمنی فروگذار نکرده است و پس از آزمودن توان خویش در میدان های متعدد ترور و تهدید و تحریم و جنگ نظامی به جنگ فرهنگی و انحراف از عقاید و باورها روی آورده است که تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر می تواند سد محکمی بر این دشمنی باشد و از اصول اسلامی محافظت کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان گفت: دشمنی های نظام سلطه در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای ان شاالله با رهنمودهای ولی فقیه و سلحشوری های رزمندگان اسلام نتیجه نمی دهد که لازمه اصلی آن احساس تکلیف همگانی و هوشمندی عمومی و اقدام انقلابی و حاکمیت تفکر بسیجی است.

سردار جاویدان در پایان از اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان تشکر و ابراز کرد: من به عنوان یکی از متولیان حوزه نظم استان از شما به علت پایبندی به واجب فراموش شده به رغم طعنه هایی که می شنوید تشکر می کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها