مسؤول بسیج سازندگی بندرلنگه گفت: هدف و رسالت اصلی بسیج سازندگی تلاش برای آبادانی مناطق محروم است.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۷۵
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج عبدالزهرا لنگه‎ای امروز با تشریح وظایف و عملکرد بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج سازندگی با برنامه‌هایی که در پیش گرفته به دنبال زدودن محرومیت از چهره روستاهای کمتر توسعه‌یافته است.

وی افزود: کشور ما زمانی می‌تواند خودکفا باشد که روی پای خود ایستاده و تولید داخلی و اصلاح الگوی مصرف را در پیش گرفته باشیم.

مسؤول بسیج سازندگی بندرلنگه اضافه کرد: هدف و رسالت اصلی بسیج سازندگی تلاش برای آبادانی مناطق محروم است و در این امر همه ارگان‌های دولتی باید بسیج را یاری کنند.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی بیان داشت: از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی حمایت و پشتیبانی جهت اعزام دانشجویان در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم است هر چند فعالیت‌های عمران و آبادانی پایه این اردوها است لیکن مناسب با رشته تحصیلی دانشجویان و توانمندی آنها سایر خدمات از جمله بهداشتی، درمانی و آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی تقویت و ارائه خواهد شد.

مسؤول بسیج سازندگی بندرلنگه گفت: بسیج سازندگی می‌تواند با اعمال کارهای ویژه از بروز محرومیت نسبی و به تبع آن بروز خشونت‌های اجتماعی جلوگیری نماید این موارد شامل کم کردن فاصله امکاناتی در مناطق مختلف نسبت به هم(محرومیت‌زدایی)، تحرک اجتماعی، انسجام اجتماعی، هویت ملی، زمینه‎سازی برای بازتولید هنجارهای بومی‌‌‌‌‌‌ پرکردن اوقات فراغت جوانان و زمینه‌سازی برای اشتغال پایدار است.
ارسال نظرات