مسئول پدافند غیر عامل آموزش وپرورش قشم گفت: رزمایش دانش آموزی پدافند غیرعامل در مدارس قشم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۷۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
رضا نوری زاده عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پدافند غیرعامل نوعی سرمایه‌گذاری برای حوادث و خطرات احتمالی است که در آینده ممکن است برای کشور و جامعه اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: از این رو با تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهتمام به پدافند غیر عامل به عنوان نیروی پیشگیرانه در حوادث، حملات و مواردخطر زا و همچنین تعمیق و نهادینه کردن این فرهنگ، از تاریخ دوم الی هشتم  آبان ماه الی هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

به گفته وی، از این رو برنامه های مختلفی از جمله کلاس های آموزشی مقابله با بحران و حوادث، مسابقات مختلف، و همچنین رزمایش پدافند غیر عامل در این هفته در مدارس اجرا می گردد.

نوری زاده بیان کرد: رزمایش دانش آموزی پدافند غیر عامل آموزش وپرورش قشم در دبیرستان پسرانه دوره اول شهید مطهری با همکاری دانش آموزان بسیجی و دستگاه‌های دولتی اعم از هلال‌احمر، شهرداری، آموزش و پرورش و نیروهای نظامی و انتظامی، آتش نشانی و سپاه ناحیه قشمبرگزار شد و دانش آموزان توانمندی‌های خود را در مواجهه با بروز حوادث و حملات دشمن مورد آزمایش قرار دادند.

وی ادامه داد: پناه گیری و استتار در مواقع حملات هوایی دشمن، خاموش کردن آتش، رسیدگی به مصدومان و انتقال آنها به مکان های امن از جمله مهمترین ویژگی های بارز این مانور دانش آموزی در پدافند غیر عامل بود.

نوری زاده گفت: با اجرای پدافند غیرعامل خسارت‌های مالی، جانی و تاسیساتی ناشی از حوادث و بحران‌ها بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت و با توجه به موقعیت حساس کشور، پدافند غیر عامل باید در جامعه نهادینه شود.

وی نصب بنر از بیانات مقام معظم رهبری، برگزاری جلسان پدافند غیر عامل در مدارس، برگزاری مراسم صبحگاهی با محوریت پدافند غیر عامل، برگزاری آموزش خانواده با محوریت جنگ نرم،تهدیدات ماهواره، فضای مجازی و اینترنت، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با موضوعیت دشمن شناسی، کمک به هم نوع و آمادگی در برابر حوادث و برگزاری رزمایش تخصصی و عمومی از مهمترین برنامه های پیشنهادی در مدارس عنوان کرد.

نوری زاده تصریح کرد: در این هفته و با برنامه ریزی های صورت گرفته نمایندگان نیروی انتظامی، هلال احمر، دادگستری و بهداشت به بیان مواردی با محوریت پدافند غیر عامل برای دانش آموزان می پردازند.
ارسال نظرات