معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان شاهرود:

تشكيل فراكسيون شهرهاي نمونه گردشگري در مجلس

هاشمی در ششمين نشست شهرهاي نمونه گردشگري كشور در بسطام گفت: تشكيل فراكسيون شهرهاي نمونه گردشگري در مجلس باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۹۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيد محمد رضا هاشمي در ششمين نشست شهرهاي نمونه گردشگري كشور به ميزباني بسطام، با بيان اين كه شهرهاي نمونه گردشگري بايد رديف اعتبار ملي داشته باشند افزود: با اعتبارات اندك تملك دارايي نمي توان براي رونق گردشگري آن ها كاري انجام داد.

وي همچنين به تشكيل سه كميته كشاورزي، صنعت، معدن و گردشگري در فرمانداري شاهرود اشاره كرده و گفت: اين ابتكار، تجربه اي است كه مي توان انجام آن را به ديگر شهرستان ها نيز توصيه كرد.

معاون استاندار سمنان گفت: تمام روساي دانشگاه هاي شاهرود موظف شدند اردوهاي يك روزه دانشجويان خود را در داخل شهرستان برگزار كنند،چرا كه ۴۲ هزار دانشجوي مشغول به تحصيل در ۱۵ مركز آموزشي شهرستان، در صورت آشنايي با قابليت هاي گردشگري شهرستان پيام آوراني براي خانواده هاي خود هستند و پس از فارغ التحصيلي نيز مي توانند آن ها را براي سفر به اين منطقه تشويق كنند.

هاشمي به تشريح برخي از ظرفيت هاي گردشگري شهرستان پرداخت و خاطرنشان كرد: به عنوان نمونه روستاي قلعه بالاي شاهرود با داشتن چندين اقامت گاه بوم گردي شاهد حضور تعداد زيادي از گردشگران داخلي و خارجي است و با اين كار دهياري اين روستا نيز به صورت خودگردان در آمده و اداره مي شود.

وي به ثبت ۱۲۸ اثر ميراث فرهنگي شهرستان در فهرست آثار ملي اشاره كرد و گفت: بيشترين ميزان اين آثار ثبت شده متعلق به بسطام است و اين خود نشاني از پشتوانه تاريخي و فرهنگي اين ديار است.

فرماندار شاهرود اظهار داشت: جمعيت بسطام بنابر سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال ۹۰، ۱۰ هزار نفر اعلام شده اما به خصوص در ايام اوج سفرها و با حضور گردشگران اين آمار به ۲۵ هزار نفر نيز مي رسد.

ششمين نشست شهرهاي نمونه گردشگري كشور روز پنجشنبه با حضور شهرداران و برخي از فرمانداران، روساي شوراي شهر و روساي اداره هاي ميراث فرهنگي ۱۴ شهر نمونه گردشگري كشور در مهمان سراي جهانگردي بسطام برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار