مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

صحیفه سجادیه، تفسیر کاربردی مبانی قرآن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تمامی آحاد جامعه بهره‌مندی از نعمت دنیوی و رسیدن به کمال با صحیفه سجادیه فراهم‌شده است.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۰۵
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،«علیرضا درویش نژاد» در آیین آغازین ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس افزود: صحیفه سجادیه تفسیر کاربردی مبانی قرآن است و اگر در فهم قرآن دچار مشکل شویم، حلال پیچیدگی‌ها در حوزه‌های فردی و اجتماعی صحیفه سجادیه است.

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه به‌نوعی پیوند دین و دنیاست، تصریح کرد: برای تمامی آحاد جامعه بهره‌مندی از نعمت دنیوی و رسیدن به کمال با صحیفه سجادیه فراهم‌ شده است.

درویش نژاد صحیفه سجادیه را یک منبع و ذخیره فرهنگی دانست و عنوان کرد: مفتخریم که هرمزگان میزبان این رخداد بزرگ فرهنگی است که با کمک استان‌های کشور در حوزه‌های مختلف و با همراهی ۱۰ کشور دنیا برای ترویج فرهنگ سجادیه، همراه شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: آنچه در صحیفه سجادیه موج می‌زند، فرامذهبی بودن آن است. اصالت خلقت، سیره اولیا و انبیا همه در صحیفه سجادیه موجود است که بیان می‌کند اهل‌بیت(ع) متعلق به بشریت است.

درویش نژاد تصریح کرد: هرچه گستردگی این کنگره و ابعاد آن بیشتر شود، اخلاق‌مداری استحکام می‌یابد، نوع‌دوستی ترویج می‌شود و فضای فرهنگی به سمت تعالی و ترقی می‌رود و این همان چیزی است که از منویات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه مقدس‌ترین حرکت ترویج مبانی و مفاهیم صحیفه سجادیه است، خاطرنشان کرد: یکی از برکات ملموس این کنگره و مفاهیم صحیفه سجادیه که به عینیت رسیده است در حوزه نوع‌دوستی است که طی آن بخشی از زندانیان غیر عمد امروز به برکت برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)  آزاد می‌شوند و این همان چیزی است که در نگاه بلند امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه مشهود است.

وی در پایان با تقدیر از استاندار هرمزگان به‌واسطه حمایت و تلاشش برای برگزاری این کنگره، اضافه کرد: امیدواریم این حرکات فرهنگی در سیره اهل‌بیت(ع) چراغ راهی باشد که هرگز از آن خارج نشویم، زیرا صحیفه سجادیه چراغ راه ماست و امیدوارم در پناه و در سایه کرامت اهل‌بیت(ع) به کمال متعالی برسیم.
ارسال نظرات