همزمان با سراسر کشور همایش 3 ساله‎های حسینی در شهرکرد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۰۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرکرد از برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی، دختران عاشورایی همزمان با شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) در شهرکرد خبر داد.

لیلا میراحمدی در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی، دختران عاشورایی، در استان، اظهار کرد:همزمان با شهادت سه ساله یادگار حضرت سیدالشهداء(علیه السلام)در سراسر کشور واحد پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرکرد مراسم ویژه‌ای را با حضور مادران و کودکان برگزار می‌کند.

مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرکرد گفت: حضرت رقیه سلام الله علیها در محرم 61 هجری با پدر بزرگوارش به کربلا آمدو بارها مورد تفقد و دلجویی حضرت سیدالشهدا (علیه السلام)قرار گرفت و سفارش را به خواهرشان حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) کردند.

وی ادامه داد:حضرت رقیه (سلام الله علیها) بعد از شهادت حضرت دامام حسین (علیه السلام)، و اصحاب ایشان در صحرای کربلا، همراه با اسرا در چهل منزل کوفه و شام، رنج‌های فراوانی دید.

میراحمدی افزود:در شام بعد از دیدن سر نورانی پدر با پیشانی شکسته در خرابه، آن‌قدر ناله زد و گریست تا روح پاک و مطهرش به ملکوت اعلا پیوست و بدن شریف آن حضرت درشام دفن کردند.

وی با تشریح هدف برگزاری این برنامه معنوی گفت: باید از کودکی آینده سازان ایران اسلامی را با معارف اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم و علل قیام عاشورا آشنا ساخت.

میراحمدی به توطئه های استکباری اشاره کرد و افزود: همه‌ی محبان اهلبیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) وظیفه دارند در تبیین و ترویج صحیح فرهنگ غنی عاشورای حسینی ونیز آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی نسل جوان و نوجوان جامعه تلاش موثرداشته باشند.

مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرکرد خاطرنشان کرد: حضرت رقیه(سلام الله علیها) جلوه دیگری از شکوه و عظمت حماسه عاشورای حسینی است و برای آزادگان جهان دارای پیام‌هایی بزرگ است.

وی با اشاره به مصائب عاشورا و مسیر کوفه و شام،افزود:مصائبی را که اسیران آل الله و سه ساله یادگار حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)ازکربلا تا کوفه و از کوفه تا شام دید وجدان هر انسان آزاده و صاحبدلی را می‌آزارد.

میراحمدی خاطرنشان کرد: امسال هم مانند سنوات گذشته مراسم سه سالههای حسینی همزمان با سراسر کشور در شهرکرد برگزار می‌شود.

گفتنی است: نظیر این مراسم به همت واحد پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام در سایر شهرستانها نیز برگزار می شود.

انتهای خبر/

ارسال نظرات