خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: می‌توانیم به واقعه عاشورا و مراسم اربعین فرامذهبی نگاه کنیم و به پیروان مذاهب و ادیان دیگر، واقعه عاشورا و امام حسین(ع) را معرفی کنیم و زمینه زیادی برای انجام این کار وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۶۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر ظهر امروز در همایش یاوران رسانه‌ای اربعین که در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد، با اشاره به حضور پیروان مذاهب و ادیان مختلف در مراسم اربعین اظهار کرد: حضور در این مراسم تنها مختص شیعیان نیست، بلکه پیروان مذاهب و ادیان دیگر هم در اربعین شرکت می‌کنند و ما شاهد حضور کشیشان مسیحی در مراسم اربعین بودیم. زمینه نشر شعارهای امام حسین (ع) در سطح بین‌المللی وجود دارد و باید اربعین بیش از این جنبه بین‌المللی پیدا کند تا پیروان مذاهب و ادیان دیگر هم حضور بیشتری در اربعین داشته باشند.

وی با اشاره به جنبه وحدت‌بخش مراسم اربعین گفت: این مراسم باید به عنوان نمادی از وحدت بین شیعه و سنی مطرح شود، وهابیت فرقه‌ای جدا از اهل سنت است که با پول در جهان گسترش پیدا کرده است، رمز وحدت شیعه و سنی داشتن محبت اهل بیت(ع) است، گاندی هم گفت که من از عاشورا درس گرفتم تا توانستم ملت هند را از چنگال استعمار نجات بدهم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: در سفری به دهلی نو پایتخت کشور هند شاهد بودم که هندو‌ها به زبان فارسی برای امام حسین (ع) شعر می‌خواندند، می‌توانیم به واقعه عاشورا و مراسم اربعین فرامذهبی نگاه کنیم و به پیروان مذاهب و ادیان دیگر، واقعه عاشورا و امام حسین (ع) را معرفی کنیم و زمینه زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

قاضی عسکر با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بنگلادش اظهار کرد: روز عاشورا در این کشور تعطیل است و مردم اهل سنت این کشور جلسات بزرگداشتی را برای امام حسین (ع) برگزار می‌کنند و در کشور هند هم روز عاشورا تعطیل است. باید با کمک اصحاب رسانه، جنبه بین المللی واقعه عاشورا و مراسم اربعین را نشر بدهیم و این کار نقش زیادی در ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) در جهان دارد.

وی ادامه داد: یکی از توصیه‌های ائمه معصومین (ع) این بود کسانی که به زیارت امام حسین (ع) می‌روند، به گونه‌ای به این سفر بروند که تشنه و گرسنه باشند تا بتوانند بخشی از آنچه که در کربلا اتفاق افتاد، را درک کنند. باید مردم را ترغیب کرد که به‌‌ همان سمت و سویی که عاشورا دارد، حرکت کنند و باید کارهای فرهنگی در این خصوص صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: برخی به دنبال استفاده تبلیغی از اربعین هستند، سال گذشته با درایت رهبر معظم انقلاب جلوی این فتنه گرفته شود، ایشان گفتند که از تصاویرشان در اربعین استفاده نشود، ما این مسئله را به همه ابلاغ کردیم و یک همبستگی بین زائرین اربعین به وجود آمد.

قاضی عسکر با اشاره به شعار امسال اربعین حسینی اظهار کرد: امسال شعار «انی احامی ابداً عن دینی» به عنوان شعار اربعین انتخاب شده است. یک روحیه اخوت، ایثار و برادری در مراسم اربعین به وجود می‌آید و باید این روحیه توسط اصحاب رسانه برجسته شود. صحنه‌هایی در اربعین اتفاق می‌افتد که آن را در جای دیگر نمی‌بینیم، به عنوان مثال مردم عراق در اربعین بدون اینکه زائرین را بشناسند، از آن‌ها در خانه‌هایشان پذیرایی می‌کنند و به زائرین احترام می‌گذارند.

وی ادامه داد: مراسم اربعین برای کسانی که در آن شرکت می‌کنند، می‌تواند سازنده باشد و افراد با شرکت در اربعین ایثار و فداکاری را تمرین می‌کنند و باید این جلوه‌های اربعین برجسته شود. می‌توانیم سمت و سوی اربعین را به جایی ببریم که قدرت‌های استکباری از آن وحشت کنند، اکنون هم شاهد وحشت کشورهای استکباری از اربعین هستیم و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دنبال تضعیف اربعین هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: باید افراد شرکت‌کننده در مراسم اربعین با ثبت تصاویر این مراسم، آن را در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی قرار بدهند، باید فرصت اربعین حسینی را غنیمت بشماریم و از فضای اربعین برای تحول مردم استفاده کنیم.

قاضی عسکر خاطرنشان کرد: امیدوارم به همت شما فعالان رسانه‌ای شاهد انعکاس هر چه بیشتر مراسم اربعین باشیم و مردم بهره لازم را از این مراسم معنوی ببرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها