امام جمعه خرم آباد:

ائمه جمعه لرستان با آگاهی کامل در مورد تئاتر توهین کننده به شهدا نظر دادند

امام جمعه خرم آباد گفت:آقای جنتی گفته است گاهی برای تئاتری امام جمعه استانی برافروخته می شود و با اینکه تئاتر را ندیده در مورد آن اظهار نظر می کند.
کد خبر: ۸۷۶۸۶۰۱
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد با بیان اینکه آمریکا علیه ملت ایران جنایت های زیاد کرده اظهار داشت:آمریکا تحمیل هشت سال جنگ ،تحریم اقتصادی و به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای و صد ها توطئه بزرگ و کوچک که 60سال است علیه ایران اسلامی و انقلاب اسلامی انجام می دهد با این حال جای تعجب است بعضی ها با اینکه به همه اینها اذعان دارند باز به آمریکا روی خوش نشون می دهند.

وی افزود:امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی به ما استکبار ستیزی را یاد داد امام بزرگوار ما به ما یاد داد که به آمریکا باید اخم کرد نه اینکه لبخند زد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:این درس مکتب امام و بنیان گذار انقلاب ماست که هرچه با آمریکا تعامل کنید ،سازش کنید و کنار بیائید او جریح تر و وقیح تر می شود.

امام جمعه خرم آباد در ادامه چایگاه نماز جمعه را با توجه به بیانات رهبرمعظم انقلاب تبیین کرد و افزود: نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری مردم است و امام جمعه حقایق را برای مردم تتبین و معارف را تبلیغ میکند.

میرعمادی با بیان اینکه امام جمعه موظف است مردم را آگاه بکند و بصیرت ببخشد گفت:بالاترین خدمت خدمت به رشد آگاهی مردم است .

وی ایجاد جنگ روانی علیه ائمه جمعه را با استفاده از گزارشات غلط، نادرست دانست و افزود:متاسفانه تا یک امام جمعه ای روشنگری می کند بعضی ها برای امام جمعه خط و نشان میکشنند و تعیین تکلیف می کنند و میگوبند امام جمعه فقط سفارش به تقوا کند اما این خلاف تعاریف اصلی نماز عبادی و سیاسی جمعه است و مردم توقع بیشتری از قرارگاه بصیرت و ایمان جامعه دارند.

امام جمعه خرم آباد این سخنان را مقدمه ای برای اشاره به موضوع اعتراض وزیرسابق ارشاد به ائمه جمعه در مراسم تودیع و معارفه اش قرار داد و گفت: آقای جنتی گفته است گاهی برای تئاتری امام جمعه استانی برافروخته می شود و با اینکه تئاتر را ندیده در مورد آن اظهار نظر می کند.

وی اظهار داشت:یقینا یکی از تئاتر هایی که مورد بحث قرار گرفت و مورد نقد است تئاتری است که در خرم آباد به نمایش گذاشته شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان موضوع گیری های ائمه جمعه استان را علیه این تئاتر نصیحت و خیر خواهی عنوان کرد و گفت: ما گفتیم که باخون شهدا و ارزش های دینی بازی نکنید و یقین داشته باشید که امام جمعه از روی علم و آگاهی حرف می زند.

میرعمادی تصریح کرد: وزیر ارشاد از کجا فهمید که امام جمعه تئاتر را ندیده و برافروخته شده است ، آیا امام جمعه بر اساس گزارشات غلط نظر میدهد؟

وی با تاکید بر موهن و وقاحت باربودن این تئاتر اظهار داشت:این نمایش جبهه های جنگ و سنگر های مقاومت جنگ را به میدان شهوت رانی جلوه داده است .

امام جمعه خرم آباد گفت:کارگردان تئاتر خودش به این موضوع که به شهدا توهین شده است اعتراف می کند اما وزیرارشاد از آن دفاع کرده و می گوید در راستای تکریم شهدا بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار