خبرهای داغ:
مشاور فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: شهرستان کنگاور با داشتن 420 شهید خونین بال، تجلیگاه آینه حقیقت نمای کربلا و حماسه آفرینی های عاشوراست.
کد خبر: ۸۷۶۸۶۲۲
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگاور، سردار الله نور نوراللهی در یادواره سرداران و 410 شهید شهرستان کنگاور اظهار کرد: مطالعه گذشته و ذکر تاریخ پرافتخار ایران اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است وهمه جامعه ‌شناسان بر این باورند که تاریخ بهترین معلم است و امروز باید به این سوال پاسخ داد که چرا شهید مظهر قدرت می‌شود در حالی که حضور فیزیکی ندارد.
وی افزود: برای برچیدن نظام جمهوری اسلامی اختلاف های غرب و شرق کنار گذاشته شد و همه متحد شدند که ایران اسلامی را نابود کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری هشت سال جنگ تحمیلی مانند جنگ احزاب بود که هدف برچیده شدن اسلام بود و دشمنان نیز آمده بودند که انقلاب اسلامی را برای همیشه جمع کنند.
وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا در سراسر کشور در راستای عمل بر فرامین خداوند متعال و آیات قرآن کریم انجام می شود.
نوراللهی تاکید کرد: شهیدان دوران دفاع مقدس طلایی ترین قطعه تاریخی ملت ایران را در طول دوره های مختلف طراحی و اجرا کردند.
مشاور فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع) همچنین یادآور شد: یک درصد از خاک ایران در استانهای خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در اوایل جنگ تحمیلی که 15 هزار کیلومتر بود توسط دشمن تصرف شد.
به گفته وی؛ برای آزادسازی هر کیلومتر از سرزمین ایران اسلامی 14 شهید، 44 جانباز و سه آزاده تقدیم اسلام شد.
وی؛ شمارعملیات رزمندگان در هشت سال دوران دفاع مقدس را 162عملیات شامل 19عملیات بزرگ، 19عملیات متوسط و 124 عملیات کوچک دانست.
سردار نوراللهی؛ همچنین شمار شهیدان دوران دفاع مقدس را 210 هزار شهید عنوان کرد و گفت: 54 هزار شهید مفقودالاثر داشتیم که تاکنون پیکر مطهر حدود 47 هزار شهید پیدا شده و پیکرهای پاک 6 هزار و 500 شهید دیگر نیز هنوز مفقودالاثر است و از این تعداد 16 تن از آنها متعلق به کنگاور هستند که خانواده معظم آنان همچنان چشم انتظار هستند.
وی با بیان اینکه امروز 63 شناور متعلق به آمریکا، فرانسه و انگلیس در خلیج فارس حضور دارند، تصریح کرد: ناوگان پنجم آمریکا در بحرین است و آمریکا در نقاط مختلف پایگاه‌های خود را توسعه داده اما جرأت کوچک‌ ترین تعرض ندارد و پایگاه‌های او آماج هدف موشک‌های ما است.
ارسال نظرات