خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نماز جمعه، دریافت حقوق های نجومی را از مصادیق منکر اقتصادی خواند و گفت: این حقوق‌ها تحت هر عنوان(اضافه کار، کارانه و...) در مقابل افرادی که به نان شب خود محتاج هستند، نشان دهنده منکر محض اقتصادی است و با عدالت و روحیه اسلامی سازگار نیست.
کد خبر: ۸۷۶۸۶۳۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به تعلل در رسیدگی به حقوق های نجومی از سوی قوه قضائیه و دولت، اظهار داشت: رسیدگی به حقوق‌های نجومی از مطالبات اصلی رهبر فرزانه انقلاب و مردم است که باید هر چه سریع‌تر تکلیف آنها مشخص شده و مفسدان اقتصادی به مجازات خود برسند.

وی با توجه به رانت خواری برخی افراد در جامعه که با دریافت وام های کم بهره از بانک ها، آن را در بانک دیگر با سود بیشتر سپرده گذاری می کنند، آن را نمونه بارز رانت‌خواری و حرام‌خواری دانست که باید هر چه سریع‌تر جلوی آنها گرفته شود.

آیت الله شبستری با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه رباخواری را ترک کنید و اگر ترک نکنید اعلان جنگ با خدا کرده‌اید، اظهار کرد: برخی در جامعه رشوه‌خواری را هدیه و ادای حق و حساب نامگذاری کرده‌اند، که مورد لعن و نفرین پیامبر و ائمه اطهار(ع) هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، 13 آبان را روز نمایش قدرتمندی ملت ایران در برابر استکبار جهانی عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه امسال خصومت امریکایی‌ها بیشتر ملموس بوده، 13 آبان بهترین فرصت برای پاسخ به گستاخی‌های امریکاست.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر حضور گسترده راهپیمایی روز 13 آبان‌ماه، خاطرنشان کرد: امسال باید همه اقشار مردمی شرکت کنند چراکه در این سال دشمنی و خصومت امریکا و اسرائیل غاصب بسیار ملموس‌تر شده و با فریاد بلند مرگ بر امریکا و حضور گسترده در این راهپیمایی جواب آن ها را خواهیم داد.

وی با اشاره به استفاده برخی ها از ماهواره و فضاهای مجازی همچون تلگرام، هشدار داد: ازآنجایی که وجود ماهواره در خانه خود یک بلای بزرگ است باید دقت در این امر داشته باشیم تا از این وسایل که توطئه‌های دشمن برای ترویج فساد است، اجتناب کنیم.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه و آزادی تعدادی از طوایف و قبایل عراق از دست تروریست های داعش، بیان داشت: گروه تروریستی داعش فتنه‌های و نقشه‌های گوناگونی دارد و خود را نمایندگان اهل سنت معرفی می‌کنند تا اختلافاتی بین مذاهب ایجاد کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها