حجت الاسلام والمسلمین نکونام، گفت: جبهه استکبار به برخی‌ها در درون امید بسته است.
کد خبر: ۸۷۶۸۶۹۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام امروز هفتم آبان ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد به تشریح نشانه‌های جداشدن روحیه استکبارستیزی از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امروز دغدغه و نگرانی این است که متأسفانه برخی‌ها دانسته و یا نادانسته می‌خواهد روحیه استکبارستیزی را که أمر ذاتی انقلاب است از انقلاب بگیرند.

وی، در تشریح نشانه ها و علائم حرکت و تلاش عده ای برای جداکردن روحیه استکبارستیزی از انقلاب؛ اظهار کرد: اولین نشانه رفت و آمدهای فراوانی در منطقه است، که از این طرف به آن طرف و آن طرف به این طرف می شود و جا داراد انسان نسبت به آن‌ها نگران باشد.

نماینده ولی فقیه در استان به تشریح دومین نشانه پرداخت و افزود: جوایز مشترکی که به دو وزیر خارجه ایران و آمریکا از ناحیه ملکه انگلیس داده می‌شود؛ از کی تا به حال ملکه انگلیس طرفدار انقلاب اسلامی شده که به وزیر خارجه ایران جایزه بدهد؟ آدم حق دارد با مشاهده این مسائل نگران و دغدغه‌مند بشود.

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام سومین نشانه را نفوذی‌هایی دانست که این روزها مرتب خبرهایشان شنیده می‌شود و خاطرنشان کرد: هر روز از یک نفوذ پرده برداشته می‌شود، که این نفوذی‌ها برای انقلاب خطر است زیرا این نفوذ در مقام آن است که انقلاب را استحاله کند.

نماینده ولی فقیه در استان به چهارمین نشانه اشاره کرد و گفت: بالا نرفتن رتبه علمی کشور که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند؛ شاید آدم احساس می‌کند مبادا به این خاطر باشد که برخی از این مسئولین واداده، به علم بیرون دل بسته‌اند و خدایی نخواسته از رشد علمی داخل مأیوس شده‌اند و لذا رشد علمی آن گونه که باید بالا نرفته است.

امام جمعه شهرکرد در تشریح پنجمین نشانه گفت: امیدوار بودن جبهه استکبار به داخل؛ امروز متأسفانه جبهه استکبار به برخی‌ها در درون امید بسته است. جبهه استکبار اگر به کسی امید بست همان می‌شود که امام فرمودند: اگر آمریکایی‌ها از شما تعریف کردند از خودتان بترسید چرا که راه‌تان اشتباه است که متأسفانه امروز جبهه استکبار به برخی‌ها در داخل امیدوار شده است که واقعا جای نگرانی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام به بیان ششمین نشانه پرداخت و تصریح کرد: موضع خیلی جدی و شفاف نسبت به بدعهدی‌ها آمریکایی‌ها که امروز برای همگان واضح و روشن است، نگرفتن. گاهی برخی از مسئولان رده بالا و مسئولان سیاست خارجی و اجرایی کشور نسبت به این بدعهدی‌ها اعتراض می‌کنند اما خیلی جدی نمی‌گویند؛ خیلی با ملاحظه و مسامحه حرف می‌زنند که انسان نگران می‌شود که آیا خدایی نخواسته این‌ها به آمریکایی‌ها دل بسته‌اند؟ این‌ها که بدعهد هستند و بدعهدی آن‌ها آشکار است، خب خیلی جدی و شفاف این مسائل را برای مردم تبیین کنید تا آن‌ها بترسند زیرا اگر ما مسامحه کنیم آن‌ها در دل ما می‌آیند.

امام جمعه شهرکرد هفتمین نشانه حضور خیلی جدی و فعال نداشتن بعضی دستگاه‌های دولتی در برنامه‌های فرهنگی استکبارستیزی دانست و گفت: ما برنامه‌های استکبار‌ستیزی در کشور فراوان داریم؛ روزهایی که باید مردم، دانش‌آموزان، جامعه و مسئولین همه و همه حضور جدی در این برنامه‌ها داشته باشند و همه کمک کنند، گاهی می‌بینیم برخی از دستگاه‌ها این مسئله را سست می‌گیرند و اقدام جدی نمی‌کنند. حتی گاهی هم به عکس، برخی‌ها را از شرکت در این برنامه‌ها باز می‌دارند و می‌گویند نروید و «مرگ بر امریکا» نگویید که این‌ها واقعا جای نگرانی است و راه نفوذ را باز می‌کند.

حجت الاسلام ‌و المسلمین نکونام، هشتم عامل را حضور کارساز در اقتصاد مقاومتی نداشتن بیان کرد و گفت: اقتصادمقاومتی راه نفوذ دشمن را می‌بندد ولی متأسفانه علی‌رغم جلسات فراوان و تشکیل ستاد فرماندهی هنوز کار جدی و اقدام مؤثر در این خصوص صورت نگرفته و نتیجه‌اش مشخص نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان؛ حمایت جدی از کارآفرینان، فن‌آوران و نخبگان نداشتن را نهم نشانه عنوان کرد و گفت: این‌ها آدم را مشکوک می‌کند که مبادا این‌ها به بیرون دل بسته‌اند و نخبگان، کارآفرینان و فن‌آوران درونی را آن گونه که باید تقویت نمی‌کنند. چرا در شعار هست و حرف زده می‌شود اما اثر آن مشاهده نمی‌شود؛ همه چیز را که نمی‌شود با شعار پیش برد؛ باید همان چیز که می‌گوییم در جامعه أثر آن دیده شود.

امام جمعه شهرکرد؛ فقدان تقویت روحیه اعتماد به نفس، خودباوری و نبود روحیه ما «می‌توانیم» را دهمین نشانه گرفته شدن روحیه استکبارستیزی از جامعه خواند و گفت: این مسئله متأسفانه با قدرت و قوت دنبال نمی‌شود؛ شعار ما «می‌توانیم»، باور به درون، اتکا به درون و توانمندی‌های درونی که امام راحل(ره) و انقلاب به جامعه تلقین کرد این متأسفانه درست و آن گونه که باید توسط مسئولان تقویت نمی‌شود، لذا انسان نگران می‌شود که خدایی نخواسته راه برای بیرونی‌ها باز شود.

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام، مسامحه‌های فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری مشاهده ولنگاری فرهنگی در بعضی عرصه‌ها و بی‌توحهی به ورود فرهنگ غربی از طُرق مختلف که نتیجه‌اش کم‌رنگ شدن فرهنگ دینی و اسلامی را یازدهمین و آخرین نشانه دانست و تاکید کرد: نسبت به این‌ها باید حساسیت به خرج داد؛ ما حساسیت به خرج ندهیم فرهنگ غرب جای فرهنگ ایمانی و درونی ما را می‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد، گفت: اگر روحیه استکبارستیزی از انقلاب گرفته شود قطعا بدانید انقلاب استحاله شده و در جهت خودش حرکت نکرده است؛ لذا مردم و دلسوزان نظام و بیش از همه مقام معظم رهبری نسبت به این مسائل نگران هستند.

حجت الاسلام‌ و المسلمین نکونام برحضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز سیزده آبان تاکیدکرد و گفت: برخی ها به بهانه های مختلف مانند این که ۱۳ آبان روز پنج شنبه است و مدارس تعطیل هستند کارشکنی می کنند که اقشار مختلف حضور جدی در راهپیمایی ۱۳ آبان نداشته باشند لذا باید حضور جدی و فعال در راهپیمایی ۱۳ آبان داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ۸ آبان‌ماه و سالروز شهادت حسین فهمیده ادامه داد: این نوجوان ۱۳ ساله به اقدام مؤمنانه و توام با معرف و بصیرت دینی خودش را مأمن شهادت قرار داد به گونه‌ای که امام خمینی(ره) ایشان را رهبر همه ما دانست، جامعه امروز به ویژه جوانان و نوجوانان باید از این شهید بزرگوار الگو بگیرند نه از افرادی که ایمان جوانان ما را مخدوش می‌کنند. شهادت حسین فهمیده نیز روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام‌ و المسلمین نکونام با بیان اینکه جهاد در راه خدا انسان را به اوج می‌رساند، افزود: اگر کسی در راه جهاد خدا کوتاهی کند قطعا جایگاهش جهنم است، جوانان ما با روحیه جهاد در راه خدا مدافع حرم شدند و از حرم حضرت زینب(س) دفاع می‌کنند این‌ها همان روحیه ایثارگری مؤمنانه و نمونه بارزی از باور ایمانی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز پدافندغیرعامل خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل یعنی آمادگی، آمادگی نه به این معنا که تنها برای جنگ سخت آمادگی داشته باشیم چرا که دشمن و قدرت‌ها دیگر به استقبال جنگ سخت نمی‌روند و می‌دانند که دولت‌ها در جنگ سخت مقابل آن‌ها می‌ایستند، امروزه جنگ نرم و آسیب‌های آن مطرح است که خانواده‌ها، جوانان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و در همه این عرصه‌ها جامعه باید مهیا باشد.

حجت الاسلام‌ و المسلمین نکونام با اشاره به ماه صفر و اربعین حسینی بیان کرد: آنچه که بیش از همه در ماه صفر مهم است و باید به آن پرداخته شود اربعین حسینی است که باید اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در این روز به یک قدرت معنوی و ایمانی بزرگ تبدیل شود و به دشمن بگویم ما از هیچ‌چیز عبایی نداریم و ملاک ما لبخند و خشنودی دشمن نسیت بلکه رضایت خدا، پیامبر و ولی‌فقیه برای ما مهم و ملاک است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برخی‌ها از سخنان امام جمعه در خطبه‌ها ناراحت می‌شوند گفت: نماز جمعه سلیقه‌ای نیست که ما به سلیقه برخی‌ها سخن بگوییم؛ بلکه نماز جمعه جایگاه فرهنگی و معنوی است و باید مسائل و مشکلات روز جامعه در آن بیان شود. نباید برخی‌ها انتظار داشته‌ باشند مطابق میل آن‌ها سخن گفته شود بلکه امام جمعه باید با شجاعت وظیفه‌اش را انجام دهد.

ارسال نظرات