خطیب نماز جمعه هرات:

سعادت بشریت در گروه معنویت و ایمان/ شهید فهمیده پرورش یافته مکتب عاشورا و کربلا بود

خطیب نماز جمعه هرات اظهار داشت: شهید فهمیده پرورش یافته مکتب عاشورا و کربلا بود و توانست با الگوگیری از شهدایی نظیر حضرت قاسم(ع) در تاریخ جاودانه شود.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۲۷
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: تقوا به معنای انجام واجبات و ترک محرمات است.

وی افزود: پرداخت زکات،خمس،اقامه نماز اول وقت و ترک گناه مهمترین ویژگی متقیان و پرهیزگاران است.

امام جمعه هرات در ادامه ضمن دعوت نمازگزاران به صبر در برابر اطاعت از دستورات خداوند خاطر نشان کرد:اگر در برابر دشمنان و هوای نفس صبر و استقامت داشته باشیم و تقوا پیشه کنیم در دنیا و آخرت سعادتمند خواهیم شد.

جعفری ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت امام محمد باقر (علیه السلام) به تبیین ویژگی شخصیتی این امام همام پرداخت.

وی افزود: انشالله با نابودی آل سعود، راه بسته شده قبرستان بقیع گشوده خواهد شد و با مسلمانان با ساخت ضریح و صحن سرا با جان ودل به زیارت امامان غریب می روند.

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه دوم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع نخبگان کشور به ذکر مطالبی پرداخت.

حجت الاسلام جعفری افزود: در سخنان معظم له سه نکته حائز اهمیت است و اگر به آنان جامعه عمل بپوشانیم جمهوری اسلامی ایران گلستان خواهد شد.

وی گفت: بر طبق گفته رهبری جوانان مخصوصا جوانان نخبه، هدیه الهی هستند و یک امانت نفیس در دست مسولین،پس باید با کمک به رویش آنان زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم کنیم.

جعفری خاطر نشان کرد: مسئولین باید زمینه رشد استعدادهای جوانان را فراهم و با کمک های مادی و معنوی از فرار مغزها جلوگیری کنند.

امام جمعه هرات در ادامه اظهار داشت: نکته دوم در سخنان مقام معظم رهبری توجه به توانایی ها و تقویت خودباوری در بین ملت بخصوص جوانان است.

وی افزود: دشمن همیشه درصدد براندازی نظام و تضعیف روحیه خودباوری در بین جوانان است و میخواهند بگویند که غرب فقط باید در زمینه علم و فناوری، صنعت و تکنولوژی پیشرفت کند و همه کشورها باید زیر سلطه آنان باشند ولی ما همیشه به آن نه گفته ایم.

جعفری گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب در سال 57 همیشه روی پای خود ایستاده است و هیچگاه دست به سوی دشمن دراز نکرده است و شاید این باعث کدورت دشمنان علی الخصوص آمریکا شده است و همیشه نیز در صدد ضربه زدن به انقلاب است.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: نکته سوم در کلام رهبری این است که جمهوری اسلامی ایران باید با قدرتی سرشار از ایمان و معنویت الگوی برای جهانیان باشد.

وی افزود: کمبود معنویت و ایمان مشکل امروز جهان است.

امام جمعه هرات گفت: سعادت بشریت در گروه معنویت و ایمان است.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی به ویژگی های اخلاقی شهید فهمیده و شهدای دانش آموزان هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

جعفری اظهار داشت: شهید فهمیده پرورش یافته مکتب عاشورا و کربلا بود و توانست با الگوگیری از شهدایی نظیر حضرت قاسم(ع) در تاریخ جاودانه شود.

وی به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و گفت: در این روز دانشجویان خط امام اقدام به تسخیر سفارت آمریکا در تهران کردند. در این واقعه ابهت و هیمنه آمریکا در جهان شکسته شد و ضربه ای که آمریکا که مظهر استکبار است در این واقعه خورد تا به امروز نتوانسته است آن را تلافی کند.

وی افزود: پیام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط جمعی از دانشجویان خط امام این است که ایران اسلامی همواره استکبار ستیزی را در دستور کار خود دارد.

حجت الاسلام جعفری در پایان به مجمع جهانی بیداری اسلامی در عراق اشاره و خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این مجمع همراهی امت اسلامی با موج بیداری اسلامی، تقویت بنیه و زیر ساخت های کشورهای اسلامی،شناخت کافی تهدیدات و خطرات بیداری اسلامی و مدیریت جهانی بیداری اسلامی به عنوان یک راهبری اساسی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار