برنامه بازدید خبرنگاران بیرجند از کارگاه قالی بافی محمدپور از سوی بسیج رسانه خراسان جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۷۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
خبرنگاران بیرجند از کارگاه قالی بافی محمدپور بازدید کردند

به گزارش بسیج رسانه، مصطفی محمدپور مسؤول کارگاه قالی‌بافی در بیرجند در بازدید خبرنگاران از این کارگاه، اظهار داشت: این کارگاه توسط سه نیروی جوان با سرمایه اندک و بدون هیچ پشتوانه‌ای تاسیس شده و سبب ایجاد اشتغال برای چندین نیروی کارآمد در شهرستان بیرجند شده است.


وی با بیان اینکه برای تأسیس این کارگاه با مشکلات و موانع فراوانی مواجه بودیم، گفت: با توکل به خداوند و با اراده و تصمیم قاطع این کار را آغاز کردیم و همچنین به لطف خداوند، راه‌اندازی این کارگاه برای نیروهای جوان این شهرستان سبب خیر شد.

مسؤول کارگاه قالی‌بافی در بیرجند افزود: برای آغاز به یک کار ابتدا باید به خداوند توکل کرد و باید همه موانع و مشکلات را سنجید و بعد کار را آغاز کرد، انسان باید ریسک کرد اما ریسکی که معقول باشد.

محمدپور ادامه داد: ما جوان‌ها نباید منتظر کمک از سمت دولت و دیگر نهادها باشیم بلکه باید خودمان با پشتکار و اراده قوی دست به کار شویم.

وی تأکید کرد: در این گارگاه بیشتر دغدغه فروش اجناس را داریم و اگر درخواست بیشتری از سمت بازار خرید کالا باشد ما مشکل تولید نخواهیم داشت.

مسؤول کارگاه قالی‌بافی در بیرجند بیان داشت: در حال حاضر از استان‌هایی از جمله خراسان رضوی، تهران و زاهدان سفارش دریافت می‌کنیم.

محمدپور گفت: ابتدای کار ما با یک دار قالی و سرمایه اندک 9 میلیون تومانی آغاز شد و تا اکنون که به 10 دار قالی رسیده و بسیاری از نیروها در منزل در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 تن از بانوان قالیباف دارای بیمه هستند و بقیه بیمه شخصی دارند.

مسؤول کارگاه قالی‌بافی در بیرجند اظهار داشت: بعد از سه سال هنوز سوددهی خاصی نداشته‌ایم اما در حال عرضه تولیدات در نمایشگاه‌های مختلف هستیم تا مشتریان بیشتری با صنعت فرش‌بافی خراسان جنوبی آشنا شوند.


خبرنگاران بیرجند از کارگاه قالی بافی محمدپور بازدید کردند


خبرنگاران بیرجند از کارگاه قالی بافی محمدپور بازدید کردند





انتهای خبر/
ارسال نظرات