ملت ایران در 13 آبان و در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی را با قدرت ایمانی خود زمین‌گیر کردند تا اجازه ندهند دشمن به فکر تزلزل ارکان نظام اسلامی باشد.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۷۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار کرد: با قطع جریان نفاق و توطئه با مرکزیت آمریکا در این کشور جمهوری اسلامی ایران در این 38 سال به رغم کارشکنی‌ها و تهدیدهای مختلف استکبار توانسته است در برابر خصومت آنها با قدرت و صلابت ایستادگی کند.

وی از 13 آبان به عنوان روز تجلی قدرت الهی برای شکستن شاه اهریمنان یاد کرد و افزود: دشمنان امروز به هر وسیله‌ای متوسل شدند تا این قدرت برتر منطقه‌ای را بشکنند اما غافل از اینکه صلابت جمهوری اسلامی ایران حتی در این مقطع نیز قابل خدشه برداشتن نیست.

امام جمعه شهرستان نیر اضافه کرد: ملت ایران در 13 آبان و در همان اوایل پیروزی انقلاب استکبار جهانی را با قدرت ایمانی خود زمین‌گیر کردند تا اجازه ندهند دشمن به فکر تزلزل ارکان نظام اسلامی باشد.

مقدسی از شعار «مرگ بر آمریکا» به عنوان یک شعار همیشگی برای عظمت نظام اسلامی و انتقال پیام راستین جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و یادآور شد: امروز نیز تمام کارشکنی‌های آمریکا و همدستان منطقه‌ای او برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله است تا بتواند راه نفوذی برای خود پیدا کند اما هرگز نمی‌تواند از قدرت و صلابت این ملت عبور کند.

وی با گرامیداشت روز بسیج دانش‌آموزی بسیج را در همه ابعاد ستون مقاومت و ایستادگی این ملت توصیف کرد و گفت: حسین فهمیده و دیگر دانش‌اموزان فداکار این مرز و بوم با شهادت خود راه و طریق جاودانه‌ای را برای عظمت‌بخشی به این مرز و بوم به نمایش گذاشتند که ضرورت دارد همه قدردان این سرمایه‌ها باشیم.

امام جمعه شهرستان نیر به اهداف قیام عاشورا و حوادث بعد از آن اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه مکتب عاشورایی و حسینی هیچ وقت ظلمی را نمی‌پذیرد بلکه در برابر ظلم ظالمان و عناد مستکبران ایستاده است.

مقدسی یاد و خاطره شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی را گرامی داشت و بیان کرد: این چنین شخصیت‌هایی که با نفاق و عناد دشمنان و منافقان به شهادت رسیدند باید خصوصیات اخلاقی و رفتاری آنها الگویی برای نسل‌های بعدی باشد.

خطیب جمعه نیر همچنین هفته پدافند غیرعامل را گرامی داشت و گفت: حوادث چند روز گذشته به دنبال بارش سنگین برف آزمایش خوبی بود تا ما آمادگی نیروهای امدادرسان را به دقت رصد کنیم که متاسفانه چندان عملکرد مناسبی را به دنبال بارش سنگین برف از آنها شاهد نبودیم.

مقدسی تصریح کرد: انتظار می‌رفت که مسؤولان در همه رده‌هابه عنوان یکی از ضروریت‌های آرامش و آسایش جامعه تدابیر لازم را برای وقوع حوادث و برخی از پیش‌آمدها می‌کردند اما کمتر به این حوزه به عنوان اصل رکین پدافند غیرعامل توجه شده است.

ارسال نظرات