مسوولان در قبال حذف نام «شهید فهمیده» از کتب درسی جوابگو هستند و به جای اینکه این شهیدان به نسل نوجوان و جوان ما معرفی شود به راحتی درس مربوط به او را از کتب درسی حذف می کنند.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۸۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان، حجت الاسلام باقری امام جمعه جعفرآبادمغان در خطبه های نماز جمعه این شهر در خطبه اول بعد از حمد و ثنای الهی و صلوات و درود بر پیامبر و اهل بیت پاک آن حضرت و توصیه به تقوا، به بیان احکام معاملات و کسب و کار حلال برای نمازگزاران جمعه پرداخت.
در خطبه دوم بعد از حمد و ثنای الهی و صلوات و درود بر پیامبر و اهل بیت پاک آن حضرت و توصیه به تقوا، به مناسبتهای هفته اشاره کرد و با گرامیداشت 8 آبان سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی گفت: امنیت و آسایش امروز ما و آنچه که کشور ما را در منطقه سراسر جنگ غرب آسیا به جزیره آرامش تبدیل کرده خون شهیدانی امثال شهید فهمیده است که با روحیه شهادت طلبی از دین و کشور خود دفاع کردند و امروز نیز با همان روحیه شهادت طلبی است که دشمنان جرأت تجاوز به ایران را ندارند.
ولی آنچه مایه تأسف است این است که به جای اینکه چنین شهیدی را که حضرت امام خمینی(ره) او را به عنوان رهبر می خواند و باید به عنوان الگوی ایثار و فداکاری به نسل نوجوان و جوان ما معرفی شود به راحتی درس مربوط به او را از کتب درسی حذف می کنند واقعا این افراد چه جوابی در مقابل خون شهیدان خواهند داشت؟
باقری با اشاره به آغاز ماه صفر و سالروز ورود اسرای اهل بیت امام حسین(علیهم السلام) به شام گفت: خطبه های آتشین امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) در کوفه و شام کمر بنی امیه را شکست و حق و حقیقت را برای مردم روشن کرد تا جایی که یزید تمام تقصیرها را به گردن ابن زیاد انداخت.
امام جمعه جعفرآباد با گرامیداشت 13 آبان روزدانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: انقلاب ما به رهبری امام خمینی دربرابر زورگویان و مستکبران عالم ایستاد و امروز 38 سال است که شاهد دشمنی های روزافزون استکبارجهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار بر علیه جمهوری اسلامی هستیم و علت این همه دشمنی این است که ما هیچگاه در برابر زورگویان سر خم نکرده ایم و تا آمریکا هست و ما هستیم نیز سر خم نخواهیم کرد.
باقری در پایان گفت: تحولات منطقه در عراق و سوریه به سود جبهه مقاومت پیش می رود و برخی بازیگران این میدان مثل ترکیه بدانند ورود به این میدان و همدست شدن با آمریکا جز انفجارات و ترورها و کودتا برای آنها نتیجه دیگرای نخواهد داشت. این دعوایی است که بین مسلمین انداخته اند تا اسرائیل آزادانه در سکوت مجامع بین المللی جنایت کند و در امنیت باشد.

ارسال نظرات