خبرهای داغ:
امام جمعه اسلام آبادغرب:

شعار "مرگ بر آمریکا" را تعطیل نمی کنیم

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با انتقاد از اینکه محرومیت در جامعه افزایش یافته گفت: برخی اوقات گزارشاتی در خصوص کاهش درصد نرخ بیکاری منتشر می شود، اما عملا" مشاهده می کنیم که درصد بیکاری بالا می رود، راه اشتغال بسته شده است.
کد خبر: ۸۷۶۸۸۲۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از اسلام آبادغرب، حجت الاسلام  سید امیر محمدی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته اسلام آبادغرب  با اشاره به اهمیت جهاد علمی و فرهنگی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به کسانی که کار علمی و فرهنگی در کشور انجام می دهند، می فرمایند؛ شما حق ندارید برای جهاد حتی به سوریه بروید.

 

وی با بیان اینکه؛ جهاد اکبر اکنون جهاد علمی و فرهنگی است، افزود: امروز دشمن برای نابود کردن اسلام و انقلاب از طریق جهاد علمی وارد شده است،دشمن آیات و روایات اسلامی را بر می دارد و برای نابودی بر سر اسلام می کوبد.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: دشمنان از روی تاریخ اسلام برای نابودی اسلام استفاده می کنند، لذا می طلبد که  برای مقابله سواد علمی داشته باشید و اسلام را بفهمید.

 

وی تصریح کرد: بسیج باید بماند و داخل کشور جهاد کبیر انجام بدهد، لذا حلقه های صالحین باید تقویت شود و فهم ، شعور دینی و بصیرت مردم را بالا ببرید، هیئت های عزاداری را بصورت علمی برگزار کنید و فهم و بصیرت مردم را بالا ببرید که این جهاد علمی شماست.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه یکی از شاخص های مهم اسلام مداراست، گفت: ما باید همدیگر را تحمل کنیم و با هم مدارا کنیم چون همبستگی ملت ایران بود که انقلاب را به ثمر رساند و حتما" نباید حادثه ای رخ بدهد که ما با هم همبستگی پیدا کنیم.

 

وی افزود: ما از حماسه 9دی تجلیل می کنیم چون حماسه خیلی بزرگی خلق شد ولی آیا فکرش را کرده ایدکه چقدر دیر انجام شد؟ یعنی مردم نباید می گذاشتند که در فتنه 88 مدت 8 ما در کشور آشوب به پا شود بعد مردم با وحدت آن آتش را خاموش کنند در صورتیکه همدلی ملت ایران نباید اجازه شعله ور شدن آتش را می داد و بعد خاموش شود.

 

وی با بیان اینکه؛ جامعه امروزما بیش از گذشته به وحدت نیاز دارد، بیان داشت: ما باید در جامعه وحدت را حفظ کنیم و وحدت بدون مدارا و مشورت با عقلا امکان پذیر نیست.

 

امام جمعه شهرستان یادآور شد: ما امروز بیش از گذشته نیاز داریم که مساجد بعنوان سنگر انقلاب حفظ شوند و از ابتدا هم مساجد سنگر اسلام و انقلاب بوده اند.

 

وی با انتقاد از عدم همگرایی نیرو های انقلابی گفت: نیرو های انقلابی دور هم جمع می شوند اما کاندید ریاست جمهوری آنها رای نمی آورد،چون با هم وحدت ندارند و دیگران یکدل می شوند و رای می آورند.

 

محمدی پور گفت: این سخنان که دولت برای معیشت مردم هیچ کاری نکرده و دستاورد هسته ای را هم سیمان کردند، دیگر فایده ای ندارد، پشمیانی وکاسه چه کنم به دست گرفتن هیچ ارزشی ندارد بلکه همان ابتدا باید تصمیم درست می گرفتید و یکدل همبستگی ایجاد می کردید.

 

وی تصریح کرد: لازمه زندگی اجتماعی- سیاسی؛ مدارا، کنار گذاشتن خودرأیی و خودمحوری و اطاعت است.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه؛ "اطاعت" یک مقوله پر از درد است، گفت:  ما در حرف اطاعت پذیری مان از ولی امر مسلمین امام خامنه ای خوب است ولی در عمل خیر، و اگر اطاعت پذیری و اطاعت  ما فوق العاده بود کارهای مهمی در کشور انجام می شد.

 

وی با بیان اینکه؛ بخش های صنعتی و خودرو سازی ما 23 سال است که رشد نکرده اند، افزود: با مشاهده بخش های نظامی و قسمت های زیرمجموعه رهبری مشاهده می کنید که به رشد و پیشرفت فوق العاده رسیده ایم که علاوه بر پیشرفت موشک ها و صنایع دفاعی ما، صدور انقلاب توسط نیرو های گوش به فرمان و جان برکف رهبری انجام شده و مرزهای ما به حلب سوریه رسیده اند که هم مرز اسرائیل شده ایم و اینها بخاطر زیر مجموعه رهبری بودن است.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با انتقاد از اینکه محرومیت در جامعه افزایش یافته، گفت:  برخی اوقات گزارشاتی در خصوص کاهش درصد نرخ بیکاری منتشر می شود، اما عملا" مشاهده می کنیم که درصد بیکاری بالا می رود، راه اشتغال بسته شده و جوانانی که با عشق و علاقه به دانشگاه می روند بعد از اخذ مدرک می بینند که همه درها به رویشان بسته است.

 

وی افزود: نباید در کشور اسلامی چنین مشکلاتی پیش بیاید و ما نباید فقط در منبر ها تعریف کنیم که امیرالمومنین در هنگام درخواست برادرش از بیت المال آتش در کف دست او گذاشت، عدالت امیرالمومنین اینست که حتی برای برادرش هیچ رانت و ویژه خواری قائل نیست.

 

حجت الاسلام محمدی پور با انتقاد از پرداخت وام های میلیاردی به افراد به اصطلاح دم کلفت، گفت: برخی افراد مستضعف و فقیر آنقدر برای ضمانت 4 میلیون تومان وام دوندگی می کنند که دست آخر هم نا امید می شوند و به گریه می افتند و این اشتباهات باید جبران شود.

 

وی افزود: سالهاست که علمای ما می گویند که رباخواری و نزول خواری حرام است ولی بیشترین سود وام ها نسبت به کشورهای دیگر مربوط به بانک های کشور ماست.و انقلاب ما بخاطر این نبود که زندان های ما  از انسان های فقیری پر شود که ندارند سود وام هایشان را بدهند.

 

امام جمعه شهرستان در خطبه دوم نیز با اشاره به مناسبتهای پیش رو گفت: در آستانه 13 آبان با وصف اینکه به مشکلات داخلی  و مسئولین کشور خودمان انتقاد داریم اما شعار مرگ بر آمریکا را به این بهانه ها تعطیل نمی کنیم و انتقاد ما به استکبار جهانی پا برجاست.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار