مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: در پی بارش سنگین برف، 30 درصد از باغات روستای زرج‌آباد شهرستان کوثر خسارت دیده است.
کد خبر: ۸۷۶۸۸۹۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، خیبرعلی جلیلی در واکنش به گزارشخبرگزاری فارسمبنی بر گله‌مندی باغداران کوثری، از وارد آمدن خسارت سنگین به دنبال بارش سنگین برف خبرداد و اظهار کرد: در اولین ساعات بارش سنگین برف، بازدیدی را به همراه نماینده فرماندار، بخشدار و سایر مسؤولان در قالب ستاد بحران از باغات انجام دادیم تا از نزدیک در جریان مشکلات باغداران و میزان خسارت وارده قرار گیریم.

وی بیان کرد: به جز سه روستای زرج‌آباد، قوزلو و گیلاندوز خوشبختانه در سایر روستاها میوه چیده شده و هیچ گونه خسارتی مشاهده نشد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کوثر اضافه کرد: باغاتی که میوه‌های آنها تاکنون چیده نشده مربوط به باغدارانی است که به صورت یکجا میوه‌های باغات خود را در سردرختی‌ها فروخته‌اند و آنها به موقع اقدام به برداشت نکردند.

جلیلی عنوان کرد: طبق برآورد کارشناسان حدود 30 درصد به باغات روستای زرج‌آباد خسارت وارد شده که بدلیل شکستگی شاخه‌ها و مدفون ماندن میوه‌ها زیر برف بیشترین خسارت مربوط به این روستا است.

وی خسارت وارده به دو روستای قوزلو و گیلان دوز را جزیی و در حد شکستگی شاخه و تنه درختان دانست و افزود: کارشناسان به طور دقیق میزان خسارت وارده به باغداران را برآورده کرده و در اسرع وقت به مسؤولان مربوطه گزارش خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کوثر اظهار کرد: کشاورزان منطقه خواستار توجه جدی مسؤولان ارشد استان به باغداران خسارت دیده شدند که از ارائه تسهیلات بلند مدت و کم‌بهره برای ترمیم خسارات وارده ار جمله است.

جلیلی به کشاورزان منطقه توصیه کرد که در موعد مقرر نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند تا خدای ناکرده در زمان بروز حوادث ناگوار و بلایای طبیعی متحمل خسارت مالی زیاد نشوند.

وی تأکید کرد: در صورتی که این باغات تحت پوشش بیمه کشاورزی باشند خسارت آنها توسط بیمه کشاورزی پرداخت می‌شود تا باغداران بیش از این متضرر نشوند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کوثر بیان کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه‌های فنی لازم را به باغداران در حین بارش برف مبنی بر تکان دادن تنه درختان هنگام بارش آموزش می‌دهند تا از شکستگی تنه درختان جلوگیری به عمل آید.



ارسال نظرات