خبرهای داغ:
رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی گفت: شور حسینی عاملی مهم است که از طریق شستشوی دل‌ها و بیداری فطرت‌ها این قابلیت را به انسان‌ها می‌دهد که فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت را عمیق تر دریابند.
کد خبر: ۸۷۶۸۹۳۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

حسن نجف زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اظهار کرد: هر مکتب و جریانی برای ماندگاری و باقی ماندن در جامعه علاوه بر اینکه به مبانی فکری و معرفت قوی نیاز دارد به احساس و شور آفرینی نیز نیازمند است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت همواره مکتب‌ها و جریان‌هایی که دارای پایه‌های معرفتی و منطق استوار بودند وجود داشته‌اند، افزود: این مکتب‌ها به دلیل نبود شور، عاطفه و احساس لازم، به تدریج از بین رفته و به فراموشی سپرده شده‌اند.

رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تحلیل و بررسی جریان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) موضوع بسیار مهمی است، گفت: این موضوع کمک زیادی می‌کند تا اهمیت بُعد شور و احساس و عاطفه را بهتر و بیشتر درک کنیم.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما ملتی هستیم که با همین اشک‌ها سیل جریان می‌دهیم و خرد می‌کنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است، تصریح کرد: بازگو کردن مصائب اهل بیت (ع) به ویژه مصیبت عظیم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در کربلا و اشک ریختن بر آن بزرگواران در وجود انسان شور و احساسی مقدس پدید می‌آورد.

نجف زاده با بیان اینکه بروز احساسات دینی، عواطف معنوی و گرایشات فطری یک ضرورت حتمی و انکارناپذیر و نشانه‌ای بر سلامت روح و روان انسان در مسیر کمال و بندگی است، بیان کرد: شور حسینی و اشک روضه، عاملی مهم و بی نظیر است که از طریق شستشوی دل‌ها و بیداری فطرت‌ها این قابلیت را به انسان‌ها می‌دهد که فرهنگ قرآنی، معارف ناب اهل بیت و اهداف والای دین را سریع‌تر و عمیق‌تر دریابند.

وی با اشاره به اینکه شور حسینی و اشک روضه نعمتی بزرگ و سلاحی ویژه در مقابل شیطان و دشمنان اسلام ناب است، تصریح کرد: باید ضمن قدرشناسی بیش از پیش عزاداری اهل بیت (ع) را همانطور که ائمه اطهار (ع) خواسته‌اند به صورت تئوری و عملی در جامعه اسلامی بخصوص در بین نسل جوان و نوجوان تبلیغ و نهادینه کنیم.

رئیس کانون مداحان خراسان جنوبی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) تأکید زیادی بر شورآفرینی و برانگیختن عواطف و احساسات انسانی داشته‌اند، افزود: روایات بسیار زیادی داریم پیرامون ارزش و فضیلت گریه کردن و گریاندن، مرثیه سرایی، روضه خوانی و حتی تباکی وجود دارد که نشانه‌ مقام، منزلت و عظمت وجود اهل بیت (ع) در پیشگاه خداوند است.

وی اقامه‌ عزاداری‌ها در اماکن مذهبی، برگزاری مجالس خانگی ذکر اهل بیت (ع)، زیارت امام حسین (ع) و گریه بر مصائب آل الله را جزء بارزترین مصادیق تعظیم شعائر الهی و تکریم حادثه عاشورا در طول تاریخ دانست و اظهار داشت: امروز با توجه به افزایش فتنه‌های آخرالزمانی بیشتر از هر زمانی نیازمند ایجاد بستری فرهنگی- معنوی و پناهگاهی امن به منظور مصونیت بخشی جوانان از افتادن به ورطه‌ اسلام التقاطی، انحرافات اعتقادی٬ و منجلاب رذایل اخلاقی هستیم.

حسن نجف زاده با اشاره به اینکه باید هیئت‌های مذهبی و محافل فرهنگی را در شهرها و مناطق مختلف کشور با رویکرد گسترش آثار و برکات کمی و کیفی آن‌ها قوی‌تر و فعال‌تر کنیم، گفت: مداحان و مسئولان باید ضمن هوشیاری به پیوند ناگسستنی نهضت عظیم عاشورای حسینی با انقلاب اسلامی توجه اساسی داشته باشند و با ترویج و اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت طلبی حفظ روحیه‌ جهادی به موازات پیروی کامل از منویات و اندیشه‌های ناب امام و رهبری به وظیفه و تکلیف مهم خود عمل کنند.

رئیس کانون مداحان استان خراسان جنوبی در ادامه ضمن محکومیت شدید جنایات اخیر داعش و حملات انتحاری تکفیری‌ها به مجالس عزای حسینی در کشورهای منطقه، گفت: به شهادت رساندن عزاداران و گریه کنان غیرنظامی و بی گناه در ایام محرم انتقامی است که آن‌ها در برابر شکست‌های مفتضحانه خود در میدان‌های جنگ می‌گیرند.

وی ادامه داد: مداحان باید با نظر به نقش اثرگذار خود در برنامه‌ها و مجالس عمومی از یادآوری حوادث تروریستی جان‌گداز و محکومیت علنی جنایات دشمنان اسلام و انسانیت صحبت کنند و همواره ضمن دعا برای مدافعان حرم، فریاد مظلومیت شهدای عزادار و شرکت‌کننده در مجالس سیدالشهدا را بر ضد ظالمان و مستکبران جهان سر دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها