خبرهای داغ:
جانشین دفتر بسیج دانشجویی شهرستان قاین گفت: چرا دو یا سه مجموعه آموزش عالی شهرستان با وجود گذشت سالها از تاسیس شان هنوز فاقد حراست رسمی و یا هر مجموعه نظارتی درون سازمانی است.
کد خبر: ۸۷۶۸۹۸۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید محمود شفیعی جانشین دفتر بسیج دانشجویی شهرستان قاین درپایان خطبه های نمازجمعه این هفته قاین درجمع نمازگزاران، خطاب به دانشگاهیان، مدیران و مسئولین شهرستان قاین در آستانه 13 آبان و روز استکبار ستیزی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به دست دانشجویان بصیر و پیرو خط امام متنی به شرح زیر عنوان کرد:

جانشین دفتر بسیج دانشجویی شهرستان قاین گفت: در نگاه و گفتمان معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، دانشگاه، یک کارخانه انسان سازی می باشد که شروع تحولات جامعه از بستر آن برمی‌خیزد. ایشان، برای دانشگاه اهداف، توان، ظرفیت و جایگاه ویژه‌ی قائل بودند و حرکت و جهت دانشگاه‌ها را از آغاز نهضت رصد می‌کرد.

شفیعی بیان داشت: از میزان اهمیت و نقش دانشگاه در نگاه و گفتمان حضرت امام خمینی (ره) همین قدر کافیست که بگویم، ایشان سرنوشت و سعادت و شقاوت یک ملت را با دانشگاه گره می زد.

وی اضافه کرد: حتی در سال هایی که دور از ایران در تبعید به سر می برد، قشر دانشگاهی را به مناسبت های گوناگون خطاب قرار می داد. برخی از مسائل مهم کشور و بسیاری از سیاست های غلط و وابسته نظام طاغوت را با دانشگاهیان در میان می گذاشت.

جانشین دفتر بسیج دانشجویی شهرستان قاین گفت: امام(ره) بقدری آینده نگر بود که یقین داشت روزی دانشگاه در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد و آن روز دانشگاه باید ضمن انقطاع از هر گونه وابستگی به فرهنگ غربی و شرقی، پرهیز از وام‌داری به هرگونه سیاست بازی، خود را برای قبول ماموریت خطیر انسان مسلمان سازی به منظور اداره حال و آینده کشور آماده سازد.

وی ادامه داد: این گفتمان برحق و مطالبه تربیتی، اخلاقی و اعتقادی دربستر محیط علمی دانشگاه را می‌توان در سخنرانی‌های متعدد و منویات رهبری معظم انقلاب بطور آشکار مشاهده کرد.

شفیعی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب به منظور تحقق گفتمان انسان سازی در بستر دانشگاه، 10 اولویت کلیدی را برای دانشجویان، اساتید و مدیران دانشگاهی تبیین نموده اند که عبارتند از تزکیه، خودسازی، تقویت ایمان و ارتباط وسیع با خداوند، آشنایی عمیق با معارف اسلامی، نهج البلاغه، تاریخ تحلیلی اسلام، قیام کربلا و در یک کلام معرفت دینی آشنایی با مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و توجه داشتن به این مهم که اسلام، سیاسی است و حکومت باید، حکومت دینی باشد.

وی افزود: آشنایی با نظام سلطه و جبهه استکبار به رهبری شیطان بزرگ، آمریکا و آگاهی از ظاهر و باطن آن، داشتن بصیرت در فتنه و جدا کردن مسیر حرکت دانشگاه‌ها از جریان فتنه آرمان گرایی و مطالبه آرمان از مسئولان دفاع منطقی و مستدل و در عین حال قوی و با افتخار نظام جمهوری اسلامی، لزوم ایجاد فضای مطالبه گری و نقد برای دانشجویان توسط مدیران و اساتید دانشگاه‌ها از اولویت های گفتمانی در دانشگاه است.

جانشین دفتر بسیج دانشجویی شهرستان قاین از دیگر مطالبات رهبر انقلاب از دانشگاه ها را فعالسازی تشکل‌های اسلامی و ارزشی در دانشگاه‌ها و حفظ این تشکیلات با اصول اسلامی و رعایت ارزش ها و اعتقادات ایجاد امید به آینده در سایه تلاش جهادی و نگاه ارزشی به مقوله علم در سخت ترین شرایط زمانی برشمرد.


وی متذکر شد: حال این سوال جدی مطرح می‌گردد که آیا فضای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهرستان قائنات که در بستر منطقه ای که به دارالمومنین شهرت دارد، در راستای این گفتمان حرکت و فعالیت قرار دارد؟


آیا مدیران دانشگاه‌های شهرستان دغدغه تزکیه، خودسازی و تقویت ایمان دانشجویان خود را دارند یا نه درگیر وابستگی‌های سیاسی جریانات خود و تحقق منویات شخصی و حزبی شان بوده و نهایتا تمرکز به ساخت و سازهای فیزیکی داشته و یا به دنبال تثبت جایگاه خود در مجموعه‌های دیگر سطح شهرستان می باشند؟

آیا یک ارتباط دوستانه و متحد بین مدیران دانشگاه‌ های شهرستان قائنات با یکدیگر به منظور برطرف نمودن چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان وجود دارد و یا شاهد تخاصم و درگیری‌های شخصی پنهان و آشکار این عزیزان در سطح محافل خصوصی و مجامع عمومی و نشریات محلی هستیم؟

فرهنگ در سیره عملی و نه حرف و ادعای مدیران محترم دانشگاه‌های سطح شهرستان در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا دغدغه‌های فرهنگی و تربیتی و اخلاقی بعنوان دغدغه اصلی این عزیزان است یا صرفا از سر اجبار و بعنوان یک موضوع با اولویت درجه سه و چهار باید بدان پرداخت؟

اگر چنین نیست، تغییرات متعدد در دوره‌های کوتاه مدت برای مدیریت فرهنگی در یکی از دانشگاه‌ها و تعطیلی کامل فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه آموزش عالی دیگر و یا بی توجهی به نماد‌ها و شاخص ها ی دفاع مقدس در دانشگاه دیگری و از همه جالبتر مخالفت با مقوله فرهنگ سازی در بحث حجاب و عفاف دریکی دیگر از دانشگاههای شهرستان چه معنایی می تواند داشته باشد؟

در حوزه فرهنگی با مشاهده برخی ولنگاری های فرهنگی، کار به جایی میرسد که این سوال به ذهن خطور می نماید که براستی سابقه و تجربه فرهنگی برخی مدیران محترم دانشگاه‌های شهرستان قبل از جلوس بر کرسی مسئولیت شان در حوزه دانشگاه و دانشجو چه بوده است؟

آیا قبل پذیرش مسئولیت، تجربه و لمس پیچیدگی‌ها و دشواری فعالیت‌های فرهنگی، جنش‌های دانشجویی، حرکت‌های مطالبه‌گرایانه نسل جوان و منفعل شدن دانشجویان در حوزه‌های فوق برنامه را داشته اند؟ منهای ارتباط موردی جمعی از دانشجویان ارزشی با حوزه‌های علمیه شهر، بستر سازی و ارتباط گیری مدیریت و بدنه دانشگاه‌های شهرستان با حوزه‌های علمیه به منظور تقویت و تعمیق معرفت دینی چگونه بوده است؟

چند جلسه با محوریت ارتباط و تحکیم بین حوزه و دانشگاه در سطح شهرستان قائنات برگزار شده است؟ آیا حضور برخی از اساتید عزیز و بزرگوار حوزه در دانشگاه‌ها به منظور تدریس و پوشش دروس عمومی، پاسخگوی این مهم می باشد؟

آیا بستر سازی به منظور آشنایی نسل جوان با مبانی انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن براساس محکمات نه خاطرات و نظرات شخصی، برگزاری جلسات بحث و آشنایی با دکترین نظام سلطه و جبهه استکبار در سطح دانشگاه صورت پذیرفته است؟

عدم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در سه دانشگاه از 5 مجموعه آموزش عالی شهرستان و برگزاری کمتر از انگشتان یک دست در دو مجموعه دیگر از بدو تاسیس تا کنون چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

چگونه است که در یک دانشگاه پروژه‌های عمرانی قابل تحسینی اجرا می‌شود ولی آن مجموعه قادر به برگزاری حتی یک کرسی آزاد اندیشی با وجود مطالبه و پیگیری دانشجویان آن مجموعه نمی‌باشد؟

چه تعداد استاد آَشنا به مبانی انقلاب اسلامی و ساختار و عملکرد نظام سلطه در سطح مجموعه‌های آموزش عالی شهرستان داریم؟ از ظرفیت و توان آنان چگونه استفاده می‌شود؟ چه اقداماتی به منظور جذب اساتید و پرسنل با این شاخصه ها صورت پذیرفته است؟

چرا دو یا سه مجموعه آموزش عالی شهرستان با وجود گذشت سالها از تاسیس شان هنوز فاقد حراست رسمی و یا هر مجموعه نظارتی درون سازمانی بوده و هیچ گونه ساختار نظارتی درونی بر عملکرد مسئولین، مدیران، اساتید و دانشجویان وجود ندارد و تنها شاهد حضور دوره ای، موقت و نمایشی برخی افراد تحت این عنوان می‌باشیم؟

نظارت بر حسن استفاده و یا خدایی نکرده سوء استفاده از اموال و اسناد دانشگاه توسط کدام مجموعه نظارتی درونی سازمانی صورت می پذیرد؟ نظام و نحوه جذب منابع نیروی انسانی در دانشگاه‌های شهرستان چگونه است؟

آیا جذب نیرو در ازای اهدا زمین، داشتن اشتراکات خانوادگی یا منطقه‌یی و یا حزبی با شایسته سالاری و عدالت همخوانی دارد و یا در سایه فقدان حضور مجموعه های درون نظارتی، توجیهاتی رنگین برای جذب افراد با اشتراکات خانوادگی و منطقه یی و یا حزبی به اسم شایسته سالاری و توجیهات از این دست شکل می گیرد؟

دانشجویی که دغدغه مسائل اولیه صنفی خود را داشته باشد کارایی لازم در حوزه مسائل علمی و فرهنگی خود را نخواهد داشت. به راستی در حوزه مسائل صنفی دانشجویی و با توجه به کمبودهایی که شهرستان با آنها دسته و پنجه نرم کرده و خواسته و ناخواسته تاثیر خود را بر دانشگاه میگذارد چگونه عمل شده است؟ آیا به بهانه کمبودهای شهرستان باید خط روی وضعیت صنفی دانشجویی کشید؟

وضعیت سکونت جمعیت کثیر و روبه رشد دانشجویی در درون دانشگاه‌ها و سطح شهرستان چگونه است؟ چه میزان به آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی خوابگاه‌های مجموعه‌های آموزش عالی شهرستان توجه می‌شود؟ آیا فضای خوابگاه‌های برادران و بطور خاص خواهران در دانشگاه‌های مختلف، یک فضای امن، سالم و با نشاط می‌باشد؟


جانشین دفتر بسیج دانشجویی شهرستان قاین اظهار کرد: سوالات مطرح شده، مجموعه سوالاتی بود که از منظر جامعه دانشجویان فعال ارزشی و مطالبه گر براساس مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها و گفتمان معمار کبیر انقلاب طرح گردید که متاسفانه برای بسیاری از این سوالات پاسخ دلگرم کننده یی تا کنون دریافت نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: طرح این سوالات به معنای خدایی نکرده سیاه نمایی و خروج از خط تقوا به منظور تخریب هیچ کدام از خدمتگزاران خدوم در حوزه دانشگاه نبوده و منکر فعالیت‌های مفید و رو به جلوی مجموعه‌های آموزش عالی سطح شهرستان نیست.

شفیعی ادامه داد: مایل هستم که نظر مردم بصیر و ولایی شهرستان را به تنها مقایسه وضعیت آموزش عالی قائن از 15 سال گذشته و نه سالهای بسیار دور با وضعیت کنونی جلب نمایم که خود تایید کننده حرکت روبه جلو ملموس و آشکار آموزش عالی منطقه مان دارد.

وی در پایان بیان داشت: جامعه دانشجویان ارزشی دانشگاه‌های شهرستان قائن اعلام می‌دارد که قدردان تلاش‌ها و زحمات بی شائبه نمایندگان محترم مردم شریف منطقه قائنات در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، مدیران، اساتید و پرسنل محترم دانشگاه‌های آزاد اسلامی، امام خمینی، بزرگمهر قائنات، پیام نور و مرکز آموزش عالی سلامت بوده و سر احترام در برابر همه این عزیزان فرود می آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها