گزارش «بسیج» از روند اعزام دانشجویان به کربلای معلا:
امسال برای نخستین بار سازمان بسیج دانشجویی اقدام به تسهیل روند اعزام دانشجویان مشمول وظیفه به پیاده روی اربعین کرد که مهلت ارسال مدارک به پایان رسید.
کد خبر: ۸۷۶۹۰۲۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج دانشجویی در راستای تسهیل روند اعزام دانشجویان مشمول نظام وظیفه به کربلای معلا در ایام پیاده روی اربعین، سازو کار اعزام مشمولین بدون وثیقه کرد.

بر همین اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان نظام وظیفه، دانشجویانی که قصد حضور در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را داشتند و مشمول نیز هستند، بدون وثیقه و با یک ضمانتنامه محضری از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها می‌توانستند به کربلا اعزام شوند، تا دانشجویان دیگر درگیر مراحل پیچیده گذشته نشوند.

گفتنی است مهلت ارسال مدارک دانشجویان برای اعزام بدون وثیقه به پیاده روی اربعین به پایان رسید.

شایان ذکر است چندی پیش جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، نمایندگانی از سازمان بسیج دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و ستاد مرکزی اربعین برگزار شد.

در این جلسه تاجیک، نماینده سازمان بسیج دانشجویی گفت: امسال 15 هزار دانشجو به صورت کاروانی از طریق ثبت‌نام در دانشگاه‌ها به زیارت اربعین مشرف خواهند شد و 400 دانشجو از سراسر دانشگاه‌ها به عنوان خادم اربعین از هفته آینده کار خود را آغاز خواهند کرد.

تاجیک خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی قرارگاه اربعین دانشجویی طراحی شده و تا چند روز آینده رونمایی می شود همچنین برای دانشجویان بسته های فرهنگی پیش بینی شده که شامل اطلاعات ضروری اربعین اعم از نقشه عراق، نقشه پیاده روی و مسیرها است.


ارسال نظرات