فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه باید برای ترویج فرهنگ و پیشینه خود تلاش کنیم، افزود: اگر همه مازندرانی‌ها مانند سایر اقوام ایران‌زمین با زبان مادری خود آشنا شویم و آن را در زندگی روزمره خود به‌کار گیریم ترویج و حفظ این سنت‌ها راحت‌تر است.
کد خبر: ۸۷۶۹۰۴۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرماندار قائمشهر عنوان کرد: باید برای حفظ فرهنگ‌ و سنت‌ها، قدر زبان مادری و گویش شیرین مازنی را بدانیم و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مهدی محمدی در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز مازندران با بیان اینکه حفظ آیین و سنت‌های کهن مازندرانی وظیفه همه مردم است، اظهار کرد: برای گرامیداشت این روز بزرگ در تقویم مازندران و ایران برنامه‌های خوبی با توجه به قرار داشتن در ماه محرم و صفر پیش‌بینی شده است.

فرماندار شهرستان قائم‌شهر، گفت: از صداوسیما درخواست می‌شود که برنامه‌های بیشتر در معرفی زبان و فرهنگ محلی و مازندرانی تهیه کند تا بتوان مخاطبان خود را در این راستا سوق داد.

این مسئول، با بیان اینکه گرامیداشت ۱۴ آبان‌ماه به‌عنوان روز مازندران در تقویم کشورمان درج شده است، تصریح کرد: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، آموزش و پرورش، شهرداری و کتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان برنامه‌های خوبی به مناسبت این روز در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی، برگزاری همایش به زبان طبری، برگزاری نمایشگاه مردم‌شناسی و تورهای قائم‌شهرگردی از جمله برنامه‌های این هفته است.

محمدی در پایان گفت: برنامه‌های هفته مازندران از روز شنبه با برپایی نمایشگاه مردم‌شناسی در ساختمان شهرداری سابق رأس ساعت ۱۰صبح آغاز می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها