دبیرستاد اربعین سپاه در گفت‌و‌گو با «بسیج» عنوان کرد
سردار سلیمانی گفت: دنیای اسلام با وجود حکام خودکامه و خودفروخته عربی، با مشکل تفرقه و خشونت دست و پنجه نرم می‌کند و آیین اربعین حسینی، اتحاد شیعیان را به رخ جهانیان می‌کشد.
کد خبر: ۸۷۶۹۰۸۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
سردار یعقوب سلیمانی دبیر ستاد اربعین سپاه در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به اهداف تشکیل ستاد اربعین سپاه اظهار داشت: تسهیل در عبور و مرور زائران اباعبدالله (ع) برای خروج از مرزهای ایران و ورودشان به مرز عراق،انجام مشوق بودن برای مردم در برپایی ایستگاه های صلواتی و موکب در مسیر ایران تا کربلا، اسکان زائران اربعین حسینی و در اختیار قراردادن اتوبوس برای زائران، هماهنگی و ایجاد وحدت رویه، ساماندهی و ایجاد تسهیلات لازم در همه مولفه‌ها برای حرکت زائرین و همچنین تدابیر امنیتی برای حفاظت از جان زائران و... از برنامه های ستاد اربعین سپاه است.
 
وی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر دستگاه‌ها، از ماه‌های گذشته با تشکیل ستاد اربعین حسینی و راه‌اندازی کمیته‌های پشتیبانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و حفاظت اطلاعات فعالیت خودش را در جهت خدمات دهی بهتر به زائران اربعین حسینی ایجاد کرده است و امید که شاهد بر گزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی با حضور میلیونی شیعیان جهان در کربلا باشیم.
 
دبیر ستاد اربعین سپاه با بیان اینکه در طول چند سال گذشته، مراسم اربعین حسینی بدون هیچ حادثه ای برگزار شده است، گفت: تدابیر امنیتی برای حفاظت از سلامت زائران اندیشیده شده است.
 
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه اجتماع میلیونی زائران اربعین حسینی، بزرگترین اجتماع شیعیان در جهان است، گفت: دنیای اسلام با وجود حکام خودکامه و خودفروخته عربی، با مشکل تفرقه و خشونت دست و پنجه نرم می‌کند و آیین اربعین حسینی، اتحاد شیعیان را به رخ جهانیان می‌کشد.
ارسال نظرات