هفته بسیج دانش‌آموزی مناسبتی پرخاطره و با شکوه از عزم و ایستادگی آینده‌سازان کشور در راه ایستادگی و عظمت و سربلندی ملت ایران بود.
کد خبر: ۸۷۶۹۰۹۸
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، 13 آبان و هفته بسیج دانش‌آموزی در تاریخ انقلاب اسلامی برگ زرین ومقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره و با شکوه از عزم و ایستادگی آینده‌سازانی بوده که خون رنگینشان را با تأسی از حضرت علی‌اکبر(ع) در راه ایستادگی و عظمت و سربلندی ملت ایران نثار کردند.

فریادهای ظلم‌ستیزی دانش‌آموزان شهید این کشور پهناور تاریخ را دگرگون و پایه‌های حکومتی را به لرزه درآورد که سلاح و دفاعشان گلوله‌های آتشین بوده است.

مقام معظم رهبري از شهيد فهميده بعنوان يكي از اسطوره هاي به ياد ماندني در تاريخ ملت ايران نام میبرند و می فرمایند :

"نوجواني دوره اي است كه براي رقم زدن آينده هر فرد نقش حساس و تعيين كننده اي دارد و كساني كه به اين رشد معنوي، علمي و فكري و كارآيي و قوت جسمي برسند، آينده درخشاني را براي خود تضمين خواهند كرد. بنابراين پرداختن به كار تعليم و تربيت اين قشر از جامعه و بالاخص مسئله بسيج كه يك امر همه جانبه مادي و معنوي محسوب مي شود حائز اهميت بسيار است و جوانان و نوجوانان ما در لباس بسيج از ارزش ها و شخصيت و جوهره وجودي خويش مردانه دفاع مي كنند ..."

روز ۸ آبان، سالروز شهادت دانش‏آموز بسیجى محمدحسین فهمیده است. روزى که در تاریخ تحولات پس از پیروزى انقلاب اسلامى به‏عنوان «روز بسیج دانش‏آموزى» به ثبت رسیده و ماندگار شده است.

شهید فهمیده که با اقدام حماسى خویش به تعبیر حضرت امام(ره) رهبر جامعه لقب گرفت، نمونه‏اى از خیل نوجوانان و جوانان بسیجى است که در دوران دفاع مقدس ضمن تحصیل در مدارس و دانشگاهها به‏سوى جبهه‏ها شتافتند تا امنیت و آرامش این سرزمین را براى قرنها بیمه کنند.

روز ملّی مبارزه با استکبار

روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند. در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

دانش آموزان و مبارزه ی ملّی با استکبار

بی گمان، دانش آموزانِ آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در13 آبان 1357، به مردم مسلمان ایران، شور و شعور و عشقی دوباره بخشیدند. آنان از آینه ی احساس و شعور مردم انقلابی، غبار بر گرفتند و هویت مسلمانی، خود اتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای توفنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ سفید انداختند. این جوانان دانش پو بودند که با قیام خویش، به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته ی خود، باید با ستم گران جهانی بستیزند. اینک، آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، ایجاب می کند که قشر دانش آموز ما، در مبارزه با استکبار، سهم مهمی بر عهده گیرند و هم چون گذشته از پیش گامان این قیام ملّی باشند.

هفته بسیج دانش‌آموزی از 7 لغایت 13 آبان نامگذاری شده تا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموزان عزم خود را در دفاع از آرمان‌های انقلاب و امام دوچندان کنیم


ارسال نظرات