فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا از برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور 6 گردان در این شهرستان خبر داد و گفت: نخستین مرحله این رزمایش با حضور یک گردان برگزار و رزم در جنگل توسط نیروها انجام شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۱۲۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، انقلاب اسلامی ایران از روز پیروزی این نظام در سال 1357 تاکنون همواره در معرض خطرات مختلف و توطئه‌های متفاوت دشمن بوده و آمادگی در بین اقشار مختلف جامعه برای رویارویی با تهدیدها بسیار مؤثر است.

توطئه‌های دشمنان همواره وجود داشته است و رهبر معظم انقلاب هم بارها نسبت به این برنامه‌ها و تهدیدهای مختلف دشمنان هشدار داده‌اند و اعلام کردند که باید توان دفاعی خود را افزایش دهیم و مراقب شیطنت‌های مختلف دشمنان باشیم؛ لذا برگزاری رزمایش راهی برای عملی کردن تأکیدات رهبری است.

رزمایش الی بیت‌المقدس در شهرستان نکا امسال با توجه به برنامه‌ریزی جدید، رزم جنگل را به عنوان نخستین‌بار در رزمایش در دستور کار قرار دارد که این رزمایش در این شهرستان با استفاده از توان دفاعی یک گردان در دو روز 6 و 7 آبان‌ماه انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا در حاشیه این رزمایش در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه نخستین دوره رزمایش دفاع از جنگل در شهرستان نکا در روزهای 6 و 7 آبان‌ماه در منطقه جنگلی کوهسارکنده نکا برگزار شد، گفت: این رزمایش به استعداد یک گردان برادران در جنگل برگزار شد تا بسیجیان ما دفاع از جنگل را بیاموزند.

سید ابراهیم شریفی اظهار کرد: دفاع از جنگل رزمایش جدیدی است که برای نخستین‌بار در مازندران اجرایی شده است تا با افزایش توان دفاعی در جنگل، منطقه، کشور و نظام را از تهدیدهای مختلف در امان داریم.

وی به برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور 6 گردان در نکا خبر داد و خاطرنشان کرد: آمادگی اجرای رزمایش برای همه گردان‌های اعلام شده وجود دارد و در نخستین دوره برگزاری رزمایش، دفاع از جنگل توسط یک گردان برادر در جنگل کوهسارکنده نکا برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: آنچه در قالب رزمایش و با حضور گردان‌های مختلف در شهرستان نکا در قالب رزمایش الی بیت‌المقدس انجام می‌شود، زمینه‌ای برای آمادگی بیشتر نیروهای بسیجی، افزایش توان رزمی، بالابردن توان آموزشی، آگاهی و دانش رزمی است.

وی از برگزاری صبحگاه مشترک در رزمایش الی ‌بیت‌المقدس نکا خبر داد و یادآور شد: صبح امروز با حضور دادستان نکا، فرماندار، بخشداران و برخی از مسؤولان، صبحگاه مشترک برگزار و افراد شرکت‌کننده در این رزمایش، توان دفاعی و رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

شریفی، افزایش آمادگی رزمی، تقویت توان دفاعی و افزایش توانمندی بسیجیان را از مهم‌ترین اهداف این رزمایش اعلام کرد و یادآور شد: برگزاری صبحگاه مشترک با حضور مسؤولان شهرستانی، مسابقات ورزشی و فرهنگی، رزم در شب، حضور در نماز جمعه و... از دیگر برنامه‌های مهم این رزمایش است.

وی از فراخوانی افراد شرکت‌کننده در این رزمایش قبل از برگزاری خبر داد و افزود: فراخوانی هشت، 12 و 24 ساعته نیروهای مختلف در این رزمایش انجام شده و نیروهای با آمادگی کامل در این رزمایش حضور یافته و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا ادامه داد: در رزمایش الی بیت‌المقدس امسال در نکا، دفاع از جنگل در نکا در 6 و 7 آبان ماه به استعداد یک گردان برادران در جنگل کوهسارکنده برگزار شد و رزمایش امداد و نجات و دفاع از کوی و برزن به استعداد پنج گردان در 13 و 14 آبان ماه برگزار می‌شود.

شریفی گفت: در مجموع یک‌هزار و 500 بسیجی نکایی در رزمایش الی‌بیت‌المقدس نکا در دو مرحله و چهار روز شرکت دارند که جلسه پشتیبانی رزمایش الی بیت‌المقدس نکا، با حضور فرماندار، معاون فرماندار و مسؤولان و رؤسای ادارات شهرستان در فرمانداری نکا برگزار و برنامه‌ریزی‌های مختلف و آمادگی کامل برای پشتیبانی این رزمایش اعلام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها