دبیر ستاد اجرایی اربعین لرستان بابیان اینکه شرایط اسکان ۵ هزار زائر لرستانی در عراق فراهم می‌شود گفت: ۳هزار زائر در نجف و ۲ هزار نفر در کربلا اسکان داده می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۱۶۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،سردار عباس علیشاهی در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام شد توانستیم سهمیه پنج‌هزارنفری اسکان زائران اربعین را دریافت کنیم که در نجف سه هزار نفر و در کربلا دو هزار نفر اسکان داده می‌شود.

وی افزود: در عراق پنج هزار نفر اسکان داده می‌شود و روزانه دو هزار نفر غذا در بین زائران توزیع می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی اربعین لرستان بابیان اینکه قرارگاه صاحب‌الامر سال گذشته حضور فعالی در بحث اربعین داشت و امسال نیز کمک‌هایی توسط این قرارگاه انجام می‌شود عنوان کرد: اداراتی ازجمله نوسازی مدارس، اداره برق، گاز، شهرداری، و میراث فرهنگی و علوم پزشکی تاکنون کمک‌هایی به ستاد اربعین استان داشته‌اند اما مابقی ادارات استان در جواب نامه‌ای که برای کمک به ستاد اربعین ارسال‌شده جواب منفی دادند.

وی بیان کرد: از ادارات انتظار داریم ستاد اربعین را در استان پشتیبانی کنند چراکه مسئله‌ای جهانی و بین‌المللی است و باوجوداینکه باید تمام همت خود را روی این مسئله بگذاریم متأسفانه برخی ادارات استان در جواب کمک کردن در راه امام حسین(ع) نه می‌گویند.

علیشاهی تصریح کرد: سپاه استان تاکنون سه هزار تخته پتو تحویل ستاد اربعین استان داده است، 122 میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری‌شده که از این کمک‌ها 50 میلیون تومان صرف خریداری پتو شده است.

وی خاطرنشان کرد: وسایل گرم‌کننده خریداری‌شده ولی سه هزار تخته پتو در کربلا، چهار دستگاه کانتینر، سه هزار متر موکت و پنجاه تخته چادر برای اسکان زائران در کربلا نیاز است.

دبیر ستاد اجرایی اربعین لرستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان دو پست و 12 پزشک و پرستار در کربلا و نجف مستقر می‌کند و در مهران نیز استقرار کادر درمانی را دارد؛ درمجموع دانشگاه علوم پزشکی استان امکانات درمانی و دارویی را در اختیار ستاد اربعین قرار داده است.

وی بابیان اینکه هشت تریلر کار جابه‌جایی بار را برای برپایی موکب در عراق انجام می‌دهد اظهار داشت: موکب استان قدس رضوی در هم‌جواری موکب لرستان در مهران برپامی‌شود که می‌تواند هم در تغذیه و هم در اسکان به موکب لرستان کمک کند.


ارسال نظرات