خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت دانش بنیان سودا الکترونیک فردوس گفت: حمایت از نخبگان باید جزء اولویت های اصلی دولت قرار بگیرد وقتی که این حمایت انجام شود خواهیم توانست پیشرفت های علمی و کاری داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۶۹۱۹۷
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
میثم احمد پور مدیر عامل شرکت دانش بنیان سودا الکترونیک فردوس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی گفت : این شرکت دارای 147 اختراع است که 50 اختراع آن به نتیجه رسیده و مابقی درحالت ایده باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت سوداالکترونیک فردوس در قالب ایده پروری، تولید محصول، مشاوره قبل از تولید وانبوه سازی و طراحی و اختراع با شعار از ایده تا محصول همراه شما هستیم فعالیت می کند افزود : کنتور هوشمند، سیستم هوشمند اتومیبل، ربات انسان نما، سیستم عیب یاب و سیستم نشست یاب تنها گوشه ای از اختراعات این نخبه جوان در شهرستان فردوس است.

میثم احمد پور در ادامه افزود : شرکت سوداالکترونیک فردوس از 8 سال پیش به صورت تیمی بر روی چند پروژه در شهرستان فردوس شروع به کار کرد و در کل استان خراسان بزرگ جز بزرگترین شرکت هایی است که در حوزه تحصیلاتی کار میکند و اکنون در صدد است تا با رایزنی ها شعبات دیگری نیز در دیگر استان ها داشته باشد.

وی گفت: در حین انجام این پروژه ها در چندین جشنواره شرکت کردیم و برخی از پروژه ها نیز از جمله سیستم هوشمند دیجیتال به نتیجه رسیدکه در این رابطه خوشبختانه بابسیاری از کشور های خارجی ازجمله مالزی برای تولید انبوه قرارداد بستیم.

راهیابی به اولین نشست تجاری ایران و اروپا

نخبه بسیجی افزود : برای گسترده سازی کار خود شرکت را به عنوان شرکت دانش بنیان به ثبت رساندیم که در همایش سیاست های تجاری ایران در افق 1404 شرکت ما به عنوان شرکت دانش بنیان برترشناخته و تقدیر شد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان سودا الکترونیک در خصوص راه یابی این شرکت به اولین نشست تجاری ایران و اروپا گفت: این نشست در شهر آمستردام هلند برگزار خواهد شد و محور گفتگو در خصوص واردات برخی از قطعه های الکترونیکی که در تحریم است و قرارداهای تجاری خواهد بود.

احمد پور در ادامه افزود: هدف ما از شرکت در این نشست گفتگو در خصوص واردات برخی از قطعات الکترونیکی و صادرات اختراعات تولید شده به کشورهای اروپایی است که امیدواریم دست پر به شهرستان برگردیم.

وی تصریح کرد: چون این اولین نشست است طبیعتا برای بستن قرارداد به نتیجه نخواهیم رسید اما به نظر من شرکت در این گونه نشست ها فرصت خوبی برای شرکت های دانش بنیان می باشد.

مدیر عامل شرکت سودا الکترونیک فردوس عنوان کرد: رزومه اصلی من تنها به عنوان یک مخترع است اما به خاطر احساس تکلیفی که می کنم در این نشست شرکت خواهم کرد تا بتوانم ایده های بیشتری بدست بیاورم و سند دیگری بر افتخارات شهرستان فردوس باشد.

حوزه علمیه تاثیر بسزایی در موفقیتم داشته است 

وی در پاسخ به این سوال که طلبگی شما چقدر در عرصه پیشرفت شما تاثیرگذار بوده است گفت : معمولا به یک طلبه با دید انحصار در علم و فلسفه و الاهیات نگاه می شود که این بسیار اشتباه است طلاب باید به همه علوم وفنون آشنایی داشته باشند بدون شک حوزه علمیه در موفقیتم تاثیر زیادی در موفقیت های من داشته است.

مدیرعامل شرکت سودا الکترونیک فردوس در خصوص ثبت اختراعات خود گفت: بنده کاملا با ثبت اختراع مخالفم برای این که در خصوص بحث امنیتی طرح هایم بسیار حساس هستم اما با توجه به شرکت در این نشست اکنون برای ثبت در بنیاد ملی نخبگان اقدام کردم.

احمد پور ضمن درخواست  توجه و حمایت ویژه مسئولین درجهت به تولید انبوه رساندن اختراعات خود در داخل کشور و صادرات آنها تصریح کرد: کشورهای خارجی زیادی از جمله مالزی، سنگاپورو .. درخواست تولید محصولات وایده هایم را در کشورهای خودشان داشته اند اما به خاطر ارق ملی و شهرستانی که دارم نخواستم به کشورهای خارجی ورود کنم.

چهارسال است تولید ملی اختراع کرده ام اما از هیچ کجا حمایت نشدم

احمد پور در خصوص وجود مشکلات در اختراع طرح های خود گفت: برای استارت تولید هر طرح نیاز به بودجه اولیه داریم و نیاز است تا دولت و مسئولین برای ایجاد ابزار، آزمایشگاه، ومواد اولیه کمک جدی کنند.

وی گفت: اعتقاد دارم شرکت هایی که به صورت تحقیقاتی کار می کنند به عنوان نیروها وشرکت های با ارزش کشورهستند و و باید چارچوب حمایتی خاص و فضای بازو گسترده تری برای کار داشته باشند.

احمد پور ادامه داد: متاسفانه کشور آنطور که باید قدر نخبگان را نمیداند چهارسال است که محصول ملی اختراع کرده ام اما برای تولید انبوه در کشور حمایت نشدم و این در حالی است که از بسیاری کشورهای خارجی درخواست برای تولید این محصول داشته ام.

حمایت از نخبگان باید جزء اولویت های اصلی دولت قرار بگیرد 

وی گفت: حمایت از نخبگان باید جزء اولویت های اصلی دولت قرار بگیرد وقتی که این حمایت انجام شود خواهیم توانست پیشرفت های علمی و کاری داشته باشیم.

مهندس میثم احمد پور در خصوص مشوق هایی که اوبرای اختراعات خود داشته است گفت: همسر، مادرو خواهرم از عوامل اصلی برای ایجاد شوق و انگیزه جهت اختراعاتم بوده اند ونقش بسزایی درپیشرفت کارهای من داشته اند. 

مدیر عامل شرکت سودا الکترونیک فردوس از اعضای تیم خود خانم ها مریم شرفی کارشناس کامپیوتر، زهرا بخشنده کارشناس سخت افزاروبرنامه نویسی وطراح، محبوبه فغانی کارشناس مکانیک، الهه راست پیمان کارشناس برق وزهرا فاطمی ویراستار تقدیر وتشکر کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها