مدیر آموزش وپرورش شهرستان میامی گفت: این شهرستان حدود یک هزارو 60 نفر بی سواد در طی سه سال اخیر داشته است که این آمار با پیگیری ها وکارهای انجام شده به 232 نفر رسیده است .
کد خبر: ۸۷۶۹۲۳۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی،عباس صائمی در جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان میامی با بیان اینکه آموزش و پرورش میامی در بسیاری از شاخصه های مهم کمی وکیفی رتبه های برتر استان رادارد، گفت: سال گذشته سالی خوب وموفقی در همه زمینه ها ی آموزشی وپرورشی داشتیم .

وی برخی از رتبه های اخیر شهرستان میامی را برشمرد وافزود: برای اولین بار در شاخص های متوسطه اول، رتبه برتر استان سمنان را میامی به خود اختصاص داده است.

صائمی با بیان اینکه کنکور سراسری یکی از مواردی است که در هر منطقه واستانی به عنوان یک برنامه کیفی مطرح است، یادآورشد: استان سمنان برای دومین سال پیاپی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رشد 150 درصدی میامی در رتبه های زیر دو هزار کنکور سراسری

مدیر آموزش وپرورش شهرستان میامی با اشاره به اینکه میامی هم به لحاظ رتبه های کمی وکیفی رشد بسیار خوبی به نسبت سال های گذشته داشته است، گفت: در سال گذشته قبولی کنکور سراسری در شهرستان میامی 70 درصد بوده که امسال به 90 درصد رسیده که 20 درصد به نسبت سال گذشته افزایش قبولی در دانشگاه ها داشتیم.

وی افزود:امسال در کنکور سراسری میامی رشد 150 درصدی در رتبه های کیفی زیر دو هزار که به عنوان شاخص های ارزیابی مطرح است را به دست آورده است.

صائمی با بیان اینکه پروژه مهر شهرستان میامی امتیاز عالی استان را به دست آورده است، تصریح کرد:  این رتبه به سختی بدست می آید زیرا پروژه مهر شامل بیش از 60 شاخص می شود که یکی از آن ها بحث آماده سازی وزیباسازی مدارس است.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان میامی؛ میامی را  یک شهرستان پر مشکل دانست وافزود: اما با توجه  به  اینکه آموزش وپرورش میامی بر مشکلات واقف است مشکلات را تبدیل به فرصت کرده و شرایط خوبی را از لحاظ علمی و پرورشی در میامی به وجود آورده است که نتیجه تعامل، همکاری وهمفکری همه کارکنان وبویژه شورای آموزش وپرورش است.

بی سواد در میامی وجود دارد

وی به انسداد مبادی بی سوادی در میامی اشاره کرد وگفت: شهرستان میامی آمار بیشترین بی سواد را در کل استان داشته است که حدود یک هزارو 60 نفر بی سواد در طی سه سال اخیر داشتیم  که این آمار با پیگیری ها وکارهای انجام شده به 232 نفر رسیده است .

صائمی افزود: باتوجه به بافت ونوع شغل مردم شهرستان جذب سواد آموز بسیار سخت انجام می شود که به همین دلیل در نیمه اول سال هیچ جذبی به دلیل اینکه اکثر مردم کشاورز و دامدار هستند نمی توانیم داشته باشیم و اوج فعالیت ما در 6 ماهه دوم است که سعی داریم بیشترین بازده را در این 6 ماه داشته باشیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها