خبرهای داغ:
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که رژیم صهیونیستی برای ایجاد آشفتگی در رابطه میان دو ملت ایران و عراق مصمم است، گفت: استکبار جهانی برای تبدیل تضاد میان گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان صهیونیستی به تضاد میان شیعه و سنی، ملیتی و قومی تلاش زیادی می کند.
کد خبر: ۸۷۶۹۲۳۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی روز شنبه در هشتمین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین حسینی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، اظهار داشت: این موضوع نقشه و سیاست راهبردی کلانی است که بروز برخی نادانی ها و عواملی مانند رژیم آل سعود به این مساله دامن زده است، گرچه توفیقی در آن حاصل نخواهد شد.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: به طور حتم آزاد سازی موصل، این جنگ فرقه ای که در عراق به راه افتاده را فروکش خواهد کرد.

اعرافی هم چنین با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی و ضرورت تلاش همه جانبه برای تقویت ابعاد بین المللی این مراسم، گفت: همان گونه که تقریبا همه مراجع تقلید فتوا دادند، سفر غیر قانونی و بدون روادید زائران به عراق حرام است، از این رو همه کسانی که قصد شرکت در این مراسم را دارند باید مجموع آداب و روایت هایی که در احادیث، روایت ها، متون و رساله ها برای یک زائر کربلا پیش بینی شده را به خوبی درک کنند.

وی هم چنین وظیفه و رسالت حوزه های علمیه در تبیین این موضوع را حائز اهمیت دانست و افزود: حوزه های علمیه باید با یک نگاه کارشناسانه و فنی با تکیه بر اصول و مبانی تربیتی، زمینه حضور مردم در راهپیمایی را هر سال بیشتر از سال گذشته فراهم کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بر ضرورت رعایت قانون و مقررات از سوی زائران اعزامی به عراق و محترم دانستن مراجع مقیم این کشور تاکید کرد.

اعرافی با بیان این که بیش از 20 مدرسه علمیه شیعیان در عراق تحت نظر جامعه المصطفی اداره می شود، افزود: از آنجا که ایران ناجی کشور عراق است، در این خصوص حساسیت های زیادی از سوی دشمنان صورت می گیرد.

وی گفت: اگر سد استوار و مستحکم سپاه قدس و هم چنین الگوی ایران و مشورت های این کشور نبود، حتما امروز بغداد در دست داعشی ها بود و عملیات آزاد سازی موصل با توجه به حضور آمریکایی و گرفتاری هایی که آنها درست کردند نیز بدون فرماندهی و مستشاری ایران با موفقیت پیش نمی رفت.

وی نقش ایران در عراق را از معجزه های الهی توصیف کرد و افزود: برغم مظلومیت ملت ایران در جنگ هشت ساله با عراق و تقدیم شهیدان فراوان، امروز کار به جایی رسیده که عراق در مورد حل مسائل داخلی خود از ایران کمک می گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها