خبرهای داغ:
معاون ون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری:

شورای حل اختلاف به یک نهاد شبه قضایی تبدیل شده است

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: زیربنای توسعه علمی کشور توجه به حقوق شهروندی است که در قرآن و آموزه های دینی به عنوان حق الناس بخوبی مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۶۹۲۴۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبر گزاری بسیج در قزوین، محمود عباسی صبح شنبه در جلسه شورای اداری استان که در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حقوق شهروندی مجموعه ای از ارزشها است که در آموزه های دینی اسلامی به آن به عنوان حق الناس توجه جدی شده و امام راحل بر مبنای آن حکمت دینی را تاسیس کرد.

وی افزود: وقتی به آموزه های امام رحل نگاه می کنیم که در اوج دورانی که بهترین مسئولان کشور را ترور کردند فرمان هشت ماده ای را صادر کردند می توان به اهمیت حقوق شهروندی رسید که این ادبیات در قرآن کریم کاملا بیان و رعایت شده است

عباسی بیان کرد: اسناد بالادستی نظام به حقوق شهروندی توجه کرده است و به بهترین وجه این حقوق بیان شده و در سند چشم انداز ۱۴۰۴ که نگاه می کنیم که باید ایران به قطب علمی تبدیل شود یکی از عرصه های تاثیرگذار اخلاق و حقوق شهروندی است.

۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی

عباسی گفت: همه مردم نسبت به حکومت حقی دارند که باید رعایت شود و بالعکس دولت نیز نسبت به مردم حقوقی دارد که رعایت آن ضروری است و نظام اسلامی در این زمینه دغدغه دارد و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری اضافه کرد: ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی، یک میلیون پرونده در تعزیرات حکومتی و ۴ میلیون فقره در شوراهای حل اختلاف نشان می دهد یک جای کار ایراد دارد و ما باید در این زمینه تدبیر کنیم.

عباسی بیان کرد: شورای حل اختلاف ایجاد شد تا پرونده ای به دستگاه قضایی نرود اما امروز خود به یک نهاد شبه قضایی تبدیل شده که بیش از ۴ میلیون پرونده در سال را رسیدگی می کند که باید بدانیم شاید ما به مسئولیت های خود عمل نکرده ایم که این وضعیت ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در دستگاههای اجرایی باید با نظارت، پیشگیری، آموزش کاری کنیم که بسیاری از این پرونده ها تشکیل نشود اما هنوز شاهد تشکیل پرونده های زیادی در تخلفات اداری هستیم که نشان می دهد باید آموزش کارکنان و مدیران را جدی بگیریم.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار