خبرهای داغ:
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

برگزاری همایش آموزشی مبلغان اربعین در قم/ تلاش برای شکل‌گیری وحدت جهانی حول محور سید الشهدا(ع)

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از همایش آموزشی مبلغان اربعین 13 آبان امسال در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۹۲۴۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام احمد شعبانی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های اربعین حسینی سازمان اوقاف در زمینه اعزام مبلغ اظهار کرد: اربعین فرصت استثنایی در تاریخ اسلام است،‌ به همین مناسبت سیل مشتاقان برای زیارت مزار امام حسین(ع) به سمت عراق و کربلا حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله شاهد پیاده‌روی میلیون‌ها انسان عاشق و دل باخته برای زیارت مزار امام حسین(ع) در ایام اربعین هستیم، به همین منظور ستادی به عنوان ستاد اربعین شکل گرفته است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت‌های ستاد اربعین گفت: سازمان‌ها و نهادهای مختلف تبلیغی و ارگان‌های درگیر این امر در این ستاد عضو هستند و برنامه‌ریزی خاصی برای فعالیت‌های عظیم از جمله اعزام زائران و مبلغان دارند، امسال سازمان اوقاف و امور خیریه به طور رسمی از سوی ستاد اربعین به عنوان مسؤول اعزام مبلغ معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت فراوانی از بیش از 50 کشور جهان در این ایام به زیارت امام حسین(ع) مشرف می‌شوند که باید از این فرصت برای تبلیغ آموزه‌های اسلام و اهل بیت(ع) استفاده شود.

شعبانی به انتخاب شعار محوری ویژه هر سال اشاره کرد و افزود: امسال نیز شعار «انی احامی ابدا عن دینی» با ترجمه هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت، از فرمایشات حضرت عباس(ع) انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: وحدت جهانی باید با محوریت اباعبدالله الحسین(ع) شکل گیرد، که اربعین فرصت مناسبی برای این کار است.

عضو بخش اعزام مبلغ ستاد اربعین با اشاره به برگزاری جلسات فراوانی از سوی سازمان اوقاف و مجموعه ستاد اربعین برای هماهنگی هر چه بهتر اعزام مبلغ خاطرنشان کرد: این جلسات منجر به تشکیل 6 کمیته در قالب کمیته‌های آموزش، پژوهش، اعزام داخلی، اعزام خارجی، ارزیابی و پشتیبانی و نظارت و بازرسی در بخش اعزام مبلغ شد.

شعبانی با اشاره به تعیین پایگاه اطلاع‌رسانی mobalegh.alarbaeen.ir برای ثبت‌نام افراد گفت: همه افراد مبلغ می‌توانند برای ثبت‌نام به این سایت مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در نظر داریم هزار و  100 نفر مبلغ را اعزام کنیم که در داخل کشور، مرزها، محل خروج زائران و  در طول مسیر پیاده‌روی در عراق فعالیت کنند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: مبلغان از 15 روز پیش از اربعین اعزام می‌شوند و دو تا سه روز پس از اربعین در برخی از مناطق مانند نجف حضور دارند.

وی یادآور شد: مباحث وحدت‌آفرین، احکام زائران، آداب زیارت، امام‌شناسی و جایگاه اربعین در بین مسلمانان به مخاطبان ارائه می‌شود و موضوعاتی با محوریت قرآن و عترت، احکام فقهی عتبات عالیات و آداب زیارت نیز از دیگر مباحث تبلیغی مبلغان  است.

شعبانی گفت: کتاب‌هایی درباره تبلیغ چهره به چهره، شناخت عراق، خطبه امام سجاد(ع) در شام، خطبه حضرت زینب(س)، گزیده سخنان امام حسین(ع)، اربعین در گذر زمان، جزوه سلامت زائر و راهنمای زائران اربعین حسینی در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد.

وی از برگزاری همایش آموزشی مبلغان اربعین 13 آبان امسال در قم خبر داد و افزود: مبلغان در این همایش با مباحث آموزشی و شرایط کشور عراق آشنا می‌شوند و در جریان امور قرار می‌گیرند. 
ارسال نظرات