بهرام نیا گفت: زوجینی هستند که درگیر بیماری ناباروری بوده و دوست دارند که صاحب فرزند شوند اما به دلیل عدم بضاعت مالی توان مراجعه به پزشک برای معالجه را ندارند.
کد خبر: ۸۷۶۹۲۹۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به هزینه های بالای درمان ناباروری و مشکلات ناشی از آن برای زوجین اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید بسیار زیادی بر ازدیاد موالید و فراهم شدن همه ساز و کارهای مادی و معنوی برای افزایش جمعیت در اختیار مردم دارند.

وی افزود: لذا از این جهت باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد دولت باید برای زوجینی که تک فرزند هستند و یا به هر دلیلی صاحب فرزند نشده اند تسهیلات و امکانات مادی و معنوی فراهم کند؛ چراکه جمعیت برای ما بسیار حساس و مهم است، امروز جمعیت برای ما حرف اول را می زند.

این مقام مسئول تاکید کرد: زوجینی هستند که درگیر بیماری ناباروری بوده و دوست دارند که صاحب فرزند شوند اما به دلیل عدم بضاعت مالی توان مراجعه به پزشک برای معالجه را ندارند، این مسئولیت بر گردن دولت و حاکمیت است که امکانات مادی و تسهیلاتی را فراهم کند تا این بیماران به راحتی به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت نظر باشند و از امکانات بهداشتی، درمانی و خدماتی برخوردار شوند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قطعا هر گونه کوتاهی در این زمینه جایز نبوده و به مصلحت مملکت نیست لذا می طلبد که وزارت بهداشت و درمان بخشی از امکانات در اختیار خود را به بحث درمان، دارو و تجویز این قشر از جامعه قرار دهد.

ارسال نظرات