فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان،

انجام گام نخست مبارزه جدی سپاه با مواد مخدر در 5 شهر استان

سپاه تصمیم جدی گرفته است که به موضوع مبارزه با مواد مخدر وارد شود و مرحله اول این کار در 5 شهر استان انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۱۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،سردار کشکولی در جلسه با برخی مدیران استان برای بررسی طرح "مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد محله محور " سپاه پاسدارن که در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان برگزار شد گفت: دستگاه های اجرایی به تنهایی نمی توانند از عهده این مسئولیت بزرگ برآیند بلکه مردم هم باید با آنها همراه باشند چرا که هرجا مردم پای کار بوده اند مشکلات به راحتی حل شده است.
 وی طرح مبارزه با مواد مخدر با عنوان «محله پاک» را دستورالعمل و مأموریت جدید سپاه عنوان کرد و افزود :سپاه تصمیم جدی گرفته است که به موضوع مبارزه با مواد مخدر وارد شود و دیگر مثل قبل تنها در مرحله ممانعت و دستگیری عمل نمی کند.

آغاز گام نخست مبارزه جدی سپاه با مواد مخدر در 5 شهر استان
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به اینکه حتی اگر دیگر دستگاه های اجرایی و مدیریتی استان نخواهند کمک کنند سپاه کار خود را ولو ناقص انجام میدهد اظهار داشت: در این رابطه قرارگاهی در سپاه کل کشور به نام جواد الائمه(ع) ایجاد شده و فرماندهی آن را فرماندهان سپاه استان ها در پادگان های خود به عهده دارند که برای برنامه ریزی ها و تصمیمات است.

آغاز گام نخست مبارزه جدی سپاه با مواد مخدر در 5 شهر استان
وی با ذکر گام های طرح مبارزه محله محور سپاه با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: گام اول شناسایی است که ۵ شهر استان که وضعیت حادتری داشتند مورد بررسی قرار گرفته و قاچاقچیان،فروشندگان و مصرف کنندگان محله های آلوده هر شهر شناسایی شده اند.
سردار کشکولی افزود: در گام بعد با ایجاد نشست های مختلف با دستگاه های استان و استانداری بستر سازی های لازم جهت انجام طرح «محله پاک» انجام می شود.
وی گام بعد را تبلیغات و آگاهی سازی در محله و شناسایی معتمدین و خیرین محله های آلوده اعلام کرد و گفت: این اقدام برای کمک گرفتن از افرادی است که توانایی کمک کردن در این زمینه را دارند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با بیان اینکه در مراحل بعد صیانت و نگهداری از پاک شدگان طی چندین مرحله انجام می شود افزود: اقدامات مراقبتی و رصد پاک شدگان،ارائه خدمات مشاوره‌ای به آنها و خانواده هایشان٬برگزاری جلسات هفتگی برای پاک شدگان، پشتیبانی مالی و ارائه تسهیلات اشتغال برای کسانی که تواب هستند و می‌خواهند از این مسیر برگردند و اصلاح اساسی وضعیت ظاهری محله از لحاظ معابر ، خیابان ها، احداث بوستان،مسجد ،پایگاه بسیج و.... اقداماتی است که به منظور نگهداری از پاک شدگان پیش بینی شده است تا دوباره به سمت این معضل نروند.
آغاز گام نخست مبارزه جدی سپاه با مواد مخدر در 5 شهر استان
وی گفت: شناسایی های اولیه در حال حاضر انجام شده است و گام اول به اتمام رسیده است.
سردار کشکولی اظهار داشت:در صورتی که در مراحل بعد مراکز درمانی و نگهداری استان ظرفیت کافی برای پذیرش این افراد نداشته باشند سپاه سوله هایی را برای این منظور تدارک می بیند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) با بیان اینکه انتظار پاکسازی صد در صد محلات را نداریم گفت: حتی موفقیت ما تا رفع آلودگی در ۵۰ درصد این مناطق به صورت کامل و بی بازگشت دستاورد بزرگی برای ما خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار