خبرهای داغ:
فریدون همتی گفت: از مدیران انتظار داریم با جسارت تصمیم بگیرند تا امسال بتوانیم ۲۰ هزار هکتار از راضی کشاورزی را تحت پوشش آبیاری مدرن قرار دهیم.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۲۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
 به گزارش خبر گزاری بسیج از قزوین،استاندار قزوین  پنجشنبه شب در جلسه بررسی طرح های بخش کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی که در مهمانسرای استانداری برگزارشد گفت: مسئولیت در شرایط کنونی مانند مسابفه دو ماراتن است که باید کار کنیم و اگر فرد دیگری مسئول شد پرچم را به وی بسپاریم و اگر سرعت ما کم باشد کار نفر بعدی سخت می شود.
همتی تصرح کرد: یکی از کارهای بزرگ ما در استان به عنوان مصوبات سفر اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار است که با استفاده از همه ظرفیت ها و منابع بانکی و نیز مشارکت کشاورزان باید آن را عملیاتی کنیم.
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح باید اولویت ما خرید تجهیزات آبیاری از داخل استان باشد تا واحدهای صنعتی حمایت شوند و در کنار آن استفاده از فارغ التحصیلان کشاورزی در کار هم ضروری است.
۱۵ درصد از منابع مالی از محل آورده کشاورزان و ۱۵ درصد از محل صندوق تامین شود
استاندار یادآورشد: استفاده از پیمانکاران داخلی با اولویت استان قزوین باید مورد توجه قرار گیرد و برای تسریع در کار لازم است سازمان های جهاد کشاورزی، همیاری شهرداری و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی امکانات خود را در این طرح بکار گیرند.
همتی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت همه دستگاههای اجرایی مرتبط و بسیج سازندگی هم توصیه می شود و از مدیران انتظار داریم با جسارت تصمیم بگیرند تا امسال بتوانیم ۲۰ هزار هکتار از راضی کشاورزی را تحت پوشش آبیاری مدرن قرار دهیمکارهای استعلام با تمرکز دستگاههای اجرایی بویژه اوقاف باید به گونه ای باشد که کارها سرعت گیرد و کشاورزان با کمترین زمان بتوانند در طرح مشارکت کنند و دغدغه ای برای اجرا نداشته باشند لذا پیشنهاد می شود ۱۵ درصد از منابع مالی از محل آورده کشاورزان و ۱۵ درصد از محل صندوق تامین شود تا کارها تسریع شود.
استاندار قزوین گفت: با توافق وزارت جهاد و بانک مرکزی مقرر شده اگر استان قزوین بتواند سهم ۲۰ هزار هکتار خود را اجرا کند برای سال آینده هم ۲۰ هزار هکتار سهمیه بگیرد و ما مصمم هستیم وضعیت مدیریت منابع آبی را با توسعه آبیاری تحت فشار ساماندهی کنیم.
وی اضافه کرد: اگر بتوانیم باغات انگور را زیر پوشش آبیاری مدرن ببریم میزان عملکرد تولید انگور از ۳۰۰ هزار تن کنونی به ۹۰۰ هزار تن و کشمش از ۷۰ هزار تن به ۲۱۰ هزار تن خواهد رسید و مصرف آب به یک سوم کاهش خواهد یافت که باید در این زمینه سرعت عمل داشته باشیم.


۱۰۰۲/پ۳۰/ب
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها