مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان:
برای نخستین بار 43 زن سرپرست خانوار زنجانی به کربلای معلی و زیارت امام حسین(ع) مشرف شدند.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۷۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از اعزام 43 زن سرپرست خانوار زنجانی به کربلای معلی خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری 172 مددجوی کمیته امداد استان به کربلا اعزام می‌شوند.

هدایت صفری افزود: یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد، توانمندسازی فکری و فرهنگی جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف برنامه‌های مختلفی شامل ارائه مشاوره‌های فرهنگی و خانواده انجام می‌شود، تصریح کرد: هدف کمیته امداد از ارائه این خدمات کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین جامعه هدف است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی است، افزود: برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال جاری 172 نفر از مددجویان به کربلای معلی اعزام شوند.

صفری از اعزام 43 زن سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد به کربلا طی هفته گذشته خبر داد و گفت: این افراد برای نخستین بار به کربلای معلی و زیارت امام حسین(ع) مشرف شدند.

وی هزینه اعزام هر مددجو را 735 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ با کمک خیران و مساعدت خود کمیته امداد تأمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با یادآوری اعزام 43 نفر از مددجویان در 6 ماهه نخست امسال گفت: تاکنون 86 نفر به کربلای معلی اعزام و تا پایان سال نیز 86 نفر دیگر اعزام خواهند شد.

صفری با تأکید بر اینکه سفر زیارتی کربلا ویژه زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد است، افزود: هم اکنون 14 هزار نفر زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه از اجرای طرح شوق زیارت برای اعزام مددجویان به بارگاه امام رضا(ع) نیز خبر داد و گفت: از آغاز سال جاری تا کنون در قالب اجرای طرح شوق زیارت 350 نفر از مددجویان که شامل گروه‌های مختلف است به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

وی به برنامه‌ریزی برای اعزام 2 هزار نفر از گروه‌های مختلف مددجویی شامل سالمندان، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، ایتام و مادران سرپرست خانوار نیازمند به بارگاه امام رضا(ع) تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: هزینه‌های این سفر معنوی نیز با مشارکت کمیته امداد و خیران تامین می‌شود.

صفری با اشاره به آثار تربیتی مثبت سفرهای زیارتی در بین جامعه هدف این اظهار کرد: تقویت روحیه خودباوری و شعائر دینی و تعمیق باورهای دینی از جمله آثاری است که این سفرها در روح و روان مددجویان خواهد داشت.

ارسال نظرات