معاون هماهنگ کننده پدافند غیر عامل کشور:

لزوم فعالیت پدافندغیرعامل در دستگاه های اجرایی استانی و ملی

پدافندغیرعامل موجب کاهش آسیب پذیری تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی می شود که ضرورت دارد در این موضوع همه دستگاه های اجرایی استانی و ملی فعال باشند.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۸۱
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگ کننده پدافند غیر عامل کشور در گفتگوی ویژه خبری شبکه اشراق با اشاره به اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل در استان زنجان اجرا می شود، گفت: رعایت اصول پدافند غیرعامل در تمام پروژه های شهری و زیرساخت های فنی، ارتباطات و شبکه های توزیع انرژی ضرورت دارد.

سردارآل اسحاق افزود:پدافندغیرعامل موجب کاهش آسیب پذیری تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی می شود که ضرورت دارد در این موضوع همه دستگاه های اجرایی استانی و ملی فعال باشند.

وی اظهار داشت: پدافند غیر عامل فعالیت خود را از سال ۸۲ به فرمان رهبرمعظم انقلاب شروع کرد و ایشان از همواره، بر این امر تاکید دارند که این موضوع باید در تمام دستگاهها و زیر ساخت های کشور بطور جدی دنبال شود.

معاون هماهنگی و پشتیبانی پدافند غیرعامل تصریح کرد: با ساختاری که در استانداری ها تشکیل شده موضع پدافند غیر عامل رونق بیشتری پیدا می کند و هدف اصلی ما این است که از تداوم ماموریت تمام زیر ساخت های اصلی و حیاتی و حساس کشور در لحظات بحرانی و غیرعادی اطمینان حاصل کنیم .

وی ادامه داد: با توجه به نقش و اهمیت پدافند غیر عامل درافزایش توان و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، چند سالی است که این موضوع با تأکیدات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا تدریجا جایگاه و اهمیت اصلی خود را پیداکرده است ولی تبیین اصول این نوع دفاع اجتماعی و مدنی از طریق صدا وسیما می تواند در بین اقشار مختلف مردم هم تعریف شود.

سردار آل اسحاق افزود: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند، مصون سازی کشور تنها به دستگاهای اجرایی باز نمی گردد بلکه مراقبت هوشمندانه لازم است و در این مسیر تضمین ارتباط با مردم در لحظات بحرانی از طریق رسانه ملی مهم است و باید اقدامات لازم در این خصوص بسرعت انجام شود.

معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند عامل سیاستهای کلی نظام در حوزه پدافند غیررا عامل تدوین شده اعلام کرد و افزود: نهادینه کردن پدافند غیر عامل در قانونگذاری، تنظیم مقررات و سیاستهای اجرایی کشور رویکردها اصلی مسئولین نظام در سالهای اخیر است که این نشان از اهمیت این مقوله در حفظ امنیت کشور در حوزه جنگ نرم دارد.

ارسال نظرات