معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:
هئیت های مذهبی نقش مهمی در مهندسی فرهنگی جامعه دارند و در این راستا باید با تلاش و مشارکت بیشتر نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۹۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه همه باید تمام تلاش و برنامه ریزی خود را در راستای انتقال صحیح پیام فرهنگ عاشورا صورت دهیم باید، گفت: از فرصت زمانی ایجاد شده در جامعه برای انتقال پیام عاشورا و زودن و جلوگیری از تحریف پیام قیام حضرت امام حسین(ع) استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام مصائبی افزود: هئیت های مذهبی نقش مهمی در مهندسی فرهنگی جامعه دارند و در این راستا باید با تلاش و مشارکت بیشتر نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه هئیت های مذهبی باید از روحانیون در هئیت های خود بهرمند باشند اظهار داشت: برخی از هیئت های مذهبی فاقد روحانی حستند که از تهدیدهای فعالیت هیئت‌ها محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان

حجت‌الاسلام مصائبی مسئول، روحانی، مداح، قاری و اعضای هیئت را از ارکان تشکیل‌دهنده یک هیئت مذهبی موفق عنوان کرد و افزود: هر یک از این ارکان‌ کارکرد خود را دارد که باید مد نظر قرار گیرد.

وی بر لزوم مشخص شدن دلایل تشکیل هیئت‌های مذهبی برای بانیان آنها تأکید کرد و ادامه داد: مسئولان هیئت‌ها باید عناصر و ارکان هیئت‌های خود را مشخص و انتخاب کنند.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ارزیابی عملکرد هیئت‌های مذهبی ادامه داد: شناخت محیط داخلی و بیرونی هیئت‌های مذهبی تاثیر ویژه‌ای در عملکرد آنها دارد.

حجت‌الاسلام مصائبی، وحی، علم، عقل و احساس را مبانی سخنرانی‌های موفق در هیئت‌های مذهبی اعلام کرد و گفت: بیان مطلبی خارج از این دایره آسیب محسوب می‌شود و متولیان این هئیت در این خصوص باید آگاهانه برخورد کنند.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ایجاد اعتقاد و باور را در بین اعضای هیئت‌های یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن دانست و افزود: برای تأثیرگذاری هیئت بر اعتقادات اعضا باید نیست ها خالص باشد.

مصائبی ایمان، عمل صالح، حق گرایی، مقاومت و پایداری را از نشانه‌های اعلامی در قرآن عنوان کرد و افزود: اگر در رفتار اجتماعی افراد و اعضای هیئت‌های متبلور شود بیانگر موفقیت فعالیت‌های یک هیئت مذهبی محسوب می‌شود.

وی مسئول، روحانی، مداح، قاری و اعضای هیئت را از ارکان تشکیل‌دهنده یک هیئت مذهبی موفق است افزود: هر یک از این ارکان‌ها کارکرد خود را دارد که باید مد نظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مصائبی برنامه‌ریزی را از اصول موفقیت در هر کاری عنوان کرد و افزود: بدون برنامه‌ریزی کنترل امور ممکن نیست.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطر نشان ساخت: اعضای هئیت های مذهبی باید بر همه امور هیئت تسلط کامل داشته باشند تا از هرگونه انحرافی در برنامه ریزی های هیئت ها جلوگیری شود.

ارسال نظرات