هیهات من‌الذله بیانگر شهامت، اراده، قوت و ایمان کامل امام حسین(ع) است که باید این برگ از حادثه کربلا میان نسل چهارم انقلاب برجسته شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۴۹۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده گفت: فطرت همه انسانها طالب اخلاص و آزادگی است و مکتب پویای امام حسین (ع) نیز این آزادگی را فریاد میزند.

حجتالاسلام علی‌اکبر بیگدلو، با بیان این‌که باورهای مردم، عامل اصلی استحکام عزاداری امام حسین(ع) و شهدای کربلاست، افزود: در این میان ارائه مطالب به شکل وارونه در برخی مواقع موجب دلسردی مردم از این مراسم عزاداری می‌شود که با خرافه‌زدایی و تبیین اهداف والای قیام امام حسین(ع) میتوان از شیوع آن جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: فطرت همه انسانها طالب اخلاص و آزادگی است و با توجه به این‌که مکتب امام حسین(ع)، مکتبی همواره پویا و زنده بوده و بر اساس این نیاز فطری انسان شکل گرفته است، برای همیشه تاریخ میتوان از آن بهرهمند شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: «هیهات من‌الذله» بیانگر شهامت، اراده، قوت و ایمان کامل امام حسین(ع) است که باید این برگ از حادثه کربلا میان نسل چهارم انقلاب برجسته شود.

حجتالاسلام بیگدلو درخصوص مبارزه با بدعتها در مراسم عزاداری، عنوان کرد: بدعت، همچون نفس اماره و شیطان درون آدمی است که با زمینه‌سازی، زمینه سوء‌استفاده دشمنان را فراهم میآورد؛ برای نمونه، خرافه‌ای میان مردم رواج داده و آن را در کانون توجه دشمنان قرار میدهد و همین امر موجب انباشت خرافهها و بدعتهای رنگارنگ در مراسم عزاداری می‌شود.

ارسال نظرات