در شهميرزاد با حضور رييس سازمان بسيج عشايري كشور؛
چهارمین همایش سران ایلات وطوایف استان سمنان با حضور رييس سازمان بسیج عشایری کشور در مجتمع فرهنگی تفریحی کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۵۰۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، سردار علی پاشا محمدی در همایش سران ایلات وعشایر استان سمنان داشت: هم اندیشی معتمدان و سران ایلات و عشایر خط مقدم اقتصاد مقاومتی است که با توسعه زیر ساخت های جامعه عشایری باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بهداشت راه، انرژی خورشیدی ، آب شرب و درمان و خدمات اموزشی عشایر باید پیگیری و تقویت شود.

رييس سازمان بسیج عشایری کشور حمل سلاح توسط عشایر را مجاز دانست و گفت: در بعضی از موارد محیط زیست از حمل سلاح توسط عشایر ممانعت می کنند؛ اما جوازی که برایمان صادر گشته قانونی و به فرمان رهبر معظم انقلاب است.

محمدی خاطرنشان کرد: امروز بسیج و سپاه در صحنه اقتصاد مقاومتی تلاش فراوان از خود نشان داده و حضور پر رنگ دارد که با تجربه خوبی که در قرارگاه دسازندگی در ساختن پالایشگاه و راه ها داشتیم امروز با افتخار به فرمان رهبری قرارگاهی با عنوان قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کشور داریم.

وی همچنین سازمان بسیج عشایری را به عنوان یاور دستگاه های مسئول در کشور دانست که به دنبال آن است که مشکلات عشایر را رصد و آسیب های آن را پیگیری و برای حل آن مشکل را به گوش مسئول رسانده و پیگیری كنيم.

همچنین در حاشیه این همایش علی سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری استان سمنان هدف از برگزاری این همایش را بررسی مشکلات عشایر وایجاد همبستگی و وحدت بین سران ایلات و عشایر برشمرد.

سعیدی در ادامه مشکلات عدیده عشایر استان سمنان را عدم تناسب قیمت های داده های مصرفی و عرضه کالا را که یکی از مهمترین مشکلات عشایر استان است که علوفه را با قیمت گران بخرند و گوشتی که به بازار عرضه می کنند به نسبت قیمت علوفه ارزان است.

وی مشکل اصلی عشایر استان رابی توجهی به ایل وراههای عشایر دانست و گفت: در توسعه شهرنشینی ایل راه ها دارد از بین می رود که متأسفانه هیچ توجهی به این امر نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها